1

Onderwerp: bewaren taart gevuld met chocomousse en bekleed met marsepein

Hallo iedereen! :D

Ik maak een chocoladebiscuit gevuld met een laag chocolademousse en dan nog een laag aardbeienconfituur of  aangevette slagroom. (Kan nog niet kiezen :-))  welke combinatie zouden jullie nemen?

Door de chocomousse moet ik de taart in de ijskast bewaren. Maar ik bekleed hem met marsepein. (Kleuren van de belgische vlag) :D  Gaat de taart niet beginnen zweten als ik hem de dag van gebruik uit de ijskast haal? Hier heb ik echt schrik voor. :(  Iemand tips of ideeën ? 

Bedankt! X x

2

Re: bewaren taart gevuld met chocomousse en bekleed met marsepein

Van te voren even op kamertemperatuur laten komen uit de koelkast en er dan dus niet aankomen. Eventueel even een ventilator ertegen laten blazen. En dan droogt ie wel op hoor. Ik zet mijn taarten eigenlijk altijd in de koelkast en ik gebruik alleen maar marsepein.

Persoonlijk zou ik er inderdaad iets fris bij doen. Dus de jam, of de slagroom met daarin stukjes verse of diepvries aardbei gedrukt  :9  :9 . Niet alleen maar de slagroom (maar dat is mijn smaak  O-) )

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

Inderdaad, misschien is de confituur beter voor de frisheid. Met slagroom zal hij waarschijnlijk iets te zwaar worden...  :thumb:

Bedankt voor de tip om de taart iets op voorhand uit de ijskast te halen! Zal ik dan doorgeven aan degene voor wie het bestemd is ;-)

4 Laatst bewerkt door Yoni1989 (15-09-2012 16:54)

:9  yummie