1

Onderwerp: Botercreme voor taart..

Als je je taart wilt vullen moet je een dijkje spuiten aan de zijkant, kan je met diezelfde botercreme je taart afsmeren?

Zoja wat is de verhouding dan voor een 26 cm taart? En kan ik een patidess smaakje toevoegen, raden jullie aan om zelf botercreme te maken of een verpakking te kopen en er zelf boter aan toevoegen.

En welke ongezouten boter gebruiken jullie? roomboter?

Re: Botercreme voor taart..

Hallo Faar,

Afsmeren gebeurd meestal met 1:1 botercreme dit betekend net zoveel (gezeefde) poedersuiker of suikerbakkerspoeder als ongezoute roomboter  :Y
Dijkje spuiten hoeft niet persee, als je dit wel doet is dit ook verstandig om met botercreme van de 1:1 verhouding te doen.
Soms spuit ik wel dijkjes bij dunne vullingen, let er wel op dat je de vullingen niet dicht op de rand doet als je geen dijkjes spuit!  :Y

Smaakje kan je beter door je vulling doen, maar als je je taart zou willen vullen met botercreme en een smaakje gebruik dan de botercreme van de funcake mix.  :9

Hopelijk heb ik je vragen beantwoord, hoop dat je het snapt  :thumb:
Succes in ieder geval  :Y

3

Taartenbakfan schreef:

Hallo Faar,

Afsmeren gebeurd meestal met 1:1 botercreme dit betekend net zoveel (gezeefde) poedersuiker of suikerbakkerspoeder als ongezoute roomboter  :Y
Dijkje spuiten hoeft niet persee, als je dit wel doet is dit ook verstandig om met botercreme van de 1:1 verhouding te doen.
Soms spuit ik wel dijkjes bij dunne vullingen, let er wel op dat je de vullingen niet dicht op de rand doet als je geen dijkjes spuit!  :Y

Smaakje kan je beter door je vulling doen, maar als je je taart zou willen vullen met botercreme en een smaakje gebruik dan de botercreme van de funcake mix.  :9

Hopelijk heb ik je vragen beantwoord, hoop dat je het snapt  :thumb:
Succes in ieder geval  :Y

ik doet zelfde en roomboter van c1000 merk ik gebruikt ongezouten

4

Dus dan zou 250 gram poedersuiker/roomboter genoeg zijn?

Moet de boter op kamertemperatuur zijn en hoor ik dit als eerst te mixen en daarna de poedersuiker erbij te doen en 10 min mixen? En botercreme alleen vind ik vies, lijkt me niet lekker om dat als dijkje te gebruiken en het af te smeren vandaar mn vraag over n smaakje erbij te doen :P

5

Faar_ schreef:

Dus dan zou 250 gram poedersuiker/roomboter genoeg zijn?

Moet de boter op kamertemperatuur zijn en hoor ik dit als eerst te mixen en daarna de poedersuiker erbij te doen en 10 min mixen? En botercreme alleen vind ik vies, lijkt me niet lekker om dat als dijkje te gebruiken en het af te smeren vandaar mn vraag over n smaakje erbij te doen :P

ik gebruikt mix van funcakes ela is voor afsmeren dan ik toevoegen 2 blokjes boter dus 500 gram,en met deze maak ik dijkje en afsmeren voor bekleden.

je kan smaak toevoegen naturlijk,ik gebruik meestal c1000 merk roomboter ongezouten

6 Laatst bewerkt door Taartenbakfan (12-09-2012 18:59)

Hallo Faar,

Ja 250 gram roomboter en 250 gram poedersuiker is meer dan voldoende, denk zelfs dat je het nog wel red met 175.  :Y
Ik zou aanraden om een dun laagje botercreme te smeren, dan proef je het niet zo goed.
Dijkjes spuiten zou ik dan niet doen, scheeld werk en tijd haha  :shh:
Smeer de vullingen niet tegen de rand aan dan.

Gewoon samen 10 minuten mixen, soms smokkel ik een beetje met de tijd haha  :Y
Laat het boter wel even goed zacht worden buiten de koeling.

Tip!! Zet na het afsmeren je taart echt wel even een klein uurtje in de koeling zodat de botercreme hard word, zodat het bekleden makkelijker wordt.

Zo nu ben je klaar om een taart te maken   :lol:

7

Dank je Taartenbakfan, hele goeie tips! Ohja, ik ga toch voor de zekerheid dijkjes spuiten, want ik weet nu al dat ik zo'n kluns ben dat mijn vullingen (banketbakkersroom)/bavaroisemix uit zal lopen. Het zekere voor het onzekere nemen dan maar! Wat dat laatste betreft dat heb ik ergens al gelezen hahaha! Ik wil graag dat het in 1x lukt, kan er niet tegen als er iets mislukt haha  :)

8

Sorry dat ik even inbreek:

Taartenbakfan: ik heb Hema zegeltjes voor je(die vraag je in een ander topic), maar er staat geen e-mail adres onder je naam en kan je dus niet mailen. Mail je mij even?

Sorry Faar, dit is even off topic voor jou , maar wist niet hoe ik haar anders moest bereiken.

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

9

Geen probleem hoor :)