1 Laatst bewerkt door FannyV (14-09-2012 08:24)

Onderwerp: 14/9 dummy maken van een Giant cupcake

Hallo

Ik weet niet of ik het hier goed zit maar heb een vraagje.
Ik lees hier redelijk wat over dummes. Indien ik een dummy wil maken als decoratie op mijn kast hoe maak je die dan?
Ik heb een bakvorm in de vorm van een giant cupcake en zou diegraag eens willen maken maar dan niet om op te eten. Hoe zou ik die dan moeten maken? Ik wil deze ook gaan bekleden met chocoalde onderaan en dan mooie toeven willen spuiten.
Wie kan me helpen? Maak ik die gewoon zoals we onze taarten maken? Of gebruik ik dan best its anders? Ik zou niet graag hebben dat hij schimmelt of smelt((((

Misschien kan het ook gewoon niet.....WIE KAN ER TIPS GEVEN?

Help....
Fanny

2 Laatst bewerkt door FannyV (14-09-2012 15:57)

Re: 14/9 dummy maken van een Giant cupcake

Niemand die me een idee kan geven? Ik las wel al dat ik gewoon een cake kan baken en die laten uitdrogen maar wat spuit je op je cake? Mag ik dan voor de toef boTER met poedersuiker spuiten of zou dat verkeerd aflopen?

Fanny

3

Ha Fanny,

Ik heb geen idee of het zo kan!! De meeste dummy-taarten hebben een vulling van piepschuim  ;) vandaar dat ze ook zo lang bewaard kunnen blijven...

Succes!!

Sweet as sugar and everything nice

Dummies worden idd meestal van piepscuim gemaakt en dan bekleed met fondant (omdat dit uithard en marsepein niet) en evt icing omdat dit ook uithard.
Je hebt het over toeven met boter; dat gaat smelten en verzuren en dan gaat de rest van je deco mee.

5

moeder van 2 schreef:

Dummies worden idd meestal van piepscuim gemaakt en dan bekleed met fondant (omdat dit uithard en marsepein niet) en evt icing omdat dit ook uithard.
Je hebt het over toeven met boter; dat gaat smelten en verzuren en dan gaat de rest van je deco mee.

Zou ik dan eerder toeven gaan maken met dikke icing? Kan altijd wel eens proberen he)))))

Fanny

6

dit is dus een voorbeeld van hier op het forum:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=206206.

7

bij de howto's staat en recept om van ....deeg (mijn geheugen is een zeef :rolleyes:  :grr: ) een dummie te maken.....

.....zoutbrooddeeg ofzoiets :think:  :think:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl