1

Onderwerp: Bram is geboren!

Een collega van manlief is papa geworden. En dus mocht ik lekker gaan bakken! Het word de eerste keer voor zijn collega's dus ik ben heel erg benieuwd wat ze ervan vinden!

Ik heb het voorbeeld van internet geplukt, met een heel klein beetje van mezelf. Geen idee wie hem gemaakt had, maar mocht je hem herkennen, dank je wel!!!!

Het mutsje heb is met de Xenos fondant! Nooit nooit meer!!! Wat een rommel is dat zeg!
De taart is gevuld met aardbeienmousse en afgesmeerd met bc 1:1

Dank jullie voor het kijken en feedback is altijd leuk!!!!!

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XSEXIJ48.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VAI6FD8B.jpg

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

Re: Bram is geboren!

Onwijs leuk!!!

3

heel mooi gedaan!

4

heel,heel leuk :thumb:  :thumb:

vrienden zijn net als de sterren,
je kunt ze niet altijd zien, maar ze zijn er wel.

5

Mooi strak zeg! En eenvoud is soms toch gewoon het mooist!! Top gedaan... je zegt aarbeienmouse, zelf gemaakt? Recept?

Dank jullie wel!!!!
Wat is dat toch altijd leuk als er zoveel reacties komen!

Het recept van de aardbeienmousse komt van de site. Wil hem er wel even bij zetten. Hij is super lekker en super makkelijk te maken! Is bij mij nog nooit mislukt.
Komt ie:
Aardbeienmousse

Ingrediënten:
•250 gram verse aardbeien
•3 blaadjes gelatine (3 gram)
•2 dl. slagroom
•sap van een halve limoen
•100 gram fijne kristalsuiker

Werkwijze:
•Aardbeien pureren met het limoensap en de suiker. De gelatineblaadjes weken in water. Verwarm een klein beetje water. Voeg van het vuur af de geweekte en uitgeknepen blaadjes gelatine toe. Laat iets afkoelen.
•Het gelatinemengsel mengen met de aardbeien.
•Even in de koelkast (15 min.)
•Slagroom heel stijf kloppen en door de mousse spatelen.
•Met deze hoeveelheid kun je een taart (28 cm.) met "een lekkere dikke laag" vullen, of met twee iets dunnere lagen.

Tips:
1.Je kunt de kristalsuiker ook heel goed vervangen door zoetstof(poeder) van bijvoorbeeld Candarel (de hoeveelheid kan verschillen per zoetstof, ik gebruik 50 gram Candarel). Deze zoetstof lost trouwens ook nog eens beter op.
2.De mousse is heel goed in te vriezen. Na het ontdooien alleen even doorroeren.
3. Blijft je mousse te nat? voeg nog wat extra (opgeloste) gelatine en/of stijfgeklopte slagroom toe. Een zakje klopfix kan ook helpen.
4. Je kunt de blaadjes gelatine vervangen door poedergelatine. De limoen kan worden vervangen door citroen.

Eet smakelijk  :lol:

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

7

wat een leuke taart! en die speen, zo mooi gemaakt!

8

Super leuk gedaan! Wat een schatje  :thumb:

9

Heel lief! En zooooooostrak! :Y

www.madebyanke.nl Groetjes van Anke

10

Onwijs leuk, ik had zoiets nog nooit gezien. Grappig die oortjes