Onderwerp: Wat doe ik met mijn aardbeien en frambozen en cupcakes?
Mijn eerste topic is gelijk een hulpkreet, maar het heeft een beetje haast.
Ik wilde een taart voor mijn vader bakken, hij is net met pensioen en heeft altijd met koeien gewerkt, dus dat moest zo'n boltaartje in de vorm van een koe worden, dat spreekt voor zich
Goed ingevette blanda in de oven geschoven, maar na afloop liet het biscuit zich toch echt niet uit de vorm halen en viel het er in stukken uit (ik bedacht me later dat ik mijn vorm meestal insmeer met boter en dan nog bestuif met bloem en dat laatste ben ik vandaag vergeten)
Maar... ik had alvast het fruit voor de aardbeienframbozenmousse die ik als vulling wilde gebruiken uit de vriezer gehaald zodat ik vanmiddag kon vullen, afsmeren en bekleden (vanavond en morgen geen tijd daarvoor). Dat fruit is inmiddels half ontdooid (250g). Weggooien is zo zonde.
Ik kan geen nieuwe taart meer bakken, want heb geen tijd meer om ze dan goed te laten afkoelen, vullen en bekleden, ik heb alleen nog de middag, dus ik dacht: cupcakes! Dan wordt het maar niks met koeien en ga ik gewoon voor de lekkere snelle oplossing, cupcakes bakken en een mooie toef erop kan nog in een middag.
Dus... ideeën voor hoe ik die straks ontdooide frambozen en aardbeien op een lekkere en snelle manier in/op cupcakes kan verwerken? Alvast bedankt!