Re: hoeveel crisco in 1 zakje candymelts

Daarom stond er ook: volgens mij 'moeten'....Bommeltje  ;)

Vervelend dat het niet lukt Pupil!
Dat had ik dus ook steeds haha Van mn schoonzus toen het advies gekregen de andere te gebruiken. Heb nooit meer problemen.
Ken meer mensen die nooit problemen hebben met Candy Melts hoor maar ik krijg t niet voor elkaar  :grr:

27

Nou ze zijn niet zo goed gelukt als de vorige keren, de melts en sprinkles leken wel te smelten in de ijskast, de sprinkles liepen idd uit en de hele bolletjes waren vochtig van de buitenkant en ook heel zacht. Normaal zijn die melts wel keihard. Hmzzz.....hoe kan dit?

Toevallig sprinkles vd xenos? Had ik ook, die kunnen niet in de koelkast want dan gaan ze smelten. Paar uur op t aanrecht en het is weer hard.

Waarom de melts zacht bleven weet ik niet...

29

zwarte ik meen van xenos ja maar de roze van van wilton smelten ook.

30

nee klopt niet, heb het ff nagekeken welke ik nu gebruikt heb en ze zijn van love to bake.

Die heb ik nog nooit gehad. Maar die vd xenos worden wel weer mooi als je ze buiten de koelkast zet.
Misschien de volgende x n klein beetje op n schoteltje in de koelkast leggen om te testen?
Ik zet mn pops trouwens niet meer in de koelkast (die uit t app. komen).

32

kan ik doen ja. thanks.

33

kun je ook zonnebloemolie door de candy melts doen om ze zachter te maken?

34

waar kun je de melts van babycakes kopen dan? Ik kom altijd een onbekend merk en de wilton melts tegen...

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

35

op internet

chan1985 schreef:

kun je ook zonnebloemolie door de candy melts doen om ze zachter te maken?

Ik heb het eens met pinda olie geprobeerd maar dat was geen succes. Toen ze hard waren kwamen hier en daar nog druppeltjes olie uit de pops.

Movado,

Ik haal ze altijd bij Taartoutlet. Zit hier vlakbij mij maar je kan ze er ook bestellen. Verzendkosten zijn 4 euro ofzo dacht ik.

37

Ik heb vandaag de babycakes gebruikt, wit en rood. Wit ging goed qua warmen, werden idd vloeibaar. Maar wel pas als je heel veel gebruikt, je kunt dus blijkbaar niet een half zakje gebruiken?
Bij rood ging het mis, bleef maar dik, heel dik, van ellende er maar crisco bij gedaan en het werd helemaal niks meer. Er zaten ook korrels in.
Dekte ook niet.
Daarbij vond ik het bij het warmen al stinken, alsof het niet meer goed is en zo smaken ze nu ook. Ik vind ze niet lekker.
Hoort dit zo, is het een rare geur en smaak? Of hoort het meer vanille te zijn?
En wat heb bij de tweede kleur fout gedaan? (hetzelfde gedaan)
Of is het zo dat de magnetron dat niet aankan en je langer moet wachten om de tweede kleur te maken? De mok was ook erg warm.

38

Het klinkt alsof je melts verbrand waren.. Zeker omdat je aangeeft dat de mok erg warm was..

Ik smolt ze in een weggooi spuitzak, en dan steeds 30 seconden, dan kneden, en weer doorkneden.. Dan voel je zelf of het al dun genoeg is, en niet te warm..

Ik ben nu overgestapt naar de chocolade smelter, die wordt zeker niet te warm..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

39

Ja zo zag het ook bij de rode idd uit, in het midden, alsof ze gekookt hadden. Heb toch hetzelfde gedaan als bij de witte....

Oh kan dat ook in een zak? maar ja dan moet je ze weer in een mok doen om te dippen he.

Ja die chocoladesmelter lijkt me dan idd ook de beste optie.

Maar vindt jij de babycakes melts ook niet lekker ruiken en vooral smaken?

De babycake melts zijn heerlijk. N echte vanille smaak. Ik vind ze persoonlijk veel lekkerder dan candy melts.

Ik doe, als ik veel melts nodig heb, zoveel melts als in mn mok past. Doe ook wel eens n handje vol, dus erg weinig. Ik doe ze 30 a 40sec per keer in de magnetron. Tussen de keren de melts doorroeren. Vaak doe ik mn magnetron op 50% omdat die van mij erg sterk is. Maar doe t ook wel eens op 100% maar heb dan alsnog niet dat de structuur of smaak veranderd.
Crisco moet je nooit bij babycake melts doen.

Vraag me echt af wat er bij jou mis is gegaan. Misschien zoals Bommeltje zegt heb je ze verbrand. Kan t ook liggen aan de beker/bakje waar je t in verwarmt?
Probeer de magnetronstand eens op 50%, als je dat nog niet deed.

Hoop dat t goedkomt. Ik ben immers degene die zei dat je babycakes melts eens moest gebruikt haha
Snap er echt niks van....naja dus 50% vermogen verwarmen, geen crisco gebruiken, stenen mok proberen? En flink doorroeren tussen de 30 en 40sec door en de hoeveelheid mag niet uitmaken.
Succes!

41

Oh ik vond het echt niet vanille.
Ik heb ooit een keer candymelts gehad van een ander merk en die roken dus echt helemaal bedorven, de hele keuken stonk, nou deze babycakes melts roken ook een beetje zoals die geur maar dan veeeel minder sterk. Dus niet zooo vies. Maar wel een rare geur. En smaken ook niet naar vanille dus.
Mijn vriend vond ze ook vies. En die lust toch wel vanalles ook.
Hij zei zelfs van toen ik vroeg of ze goed genoeg waren om weg te geven van dat zal ik maar niet doen. Dus niet echt geweldig dus.
Oh dus een beetje gaat ook, dat lukte bij mij ook niet, had nog een beetje over en dat geprobeerd, veel te weinig in de mok dus.

Oh op het zakje stond 20 seconden, dat heb ik gedaan. Ja ik zet de magnetron ook op half vermogen.

Nooit crisco erbij? is dat niet goed?

Ja het waren twee dezelfde mokken en de eerste kleur ging dus wel goed.

Haha dat geeft toch niet dat jij het zei? fijn juist. Is mijn eigen risico he, als ik het ga proberen. Kun jij niks aan doen.

Misschien heb ik qua smaak pech gehad dat het toch om de een of andere manier niet goed was dat spul(datum was nog lang goed) en moet ik het nog een keer bestellen?
Eens kijken wat ik doe.
Thanks.

42

Ik baalde er wel van, was echt teleurgesteld, bah zo gaat je de zin om cakepops te maken ook voorbij. Dus hoop dat het nog een keer lukt.
Of maar met echte chocolade maar ja die wordt weer niet echt hard.

43 Laatst bewerkt door pupil (10-09-2012 09:00)

Ik baalde er wel van, was echt teleurgesteld, bah zo gaat je de zin om cakepops te maken ook voorbij. Dus hoop dat het nog een keer lukt.
Of maar met echte chocolade maar ja die wordt weer niet echt hard. :grr:

Met 20sec vind ik t toch te lang duren. Je hebt wel de echte van babycakes? Zijn soort vlokken ipv druppels of rondjes.
En anders is melts niet jouw ding qua smaak? Kan natuurlijk ook haha
Ik heb dat met botercreme, bleh. Laagje om te taart is net genoeg  :D

De melts zijn al super vloeibaar van zichzelf dus met crisco ben ik bang dat je ze 'verpest'. Misschien komt daar de smaak ook van?
Wil je es n foto maken van je melts?
Snap er echt niets van maar we komen er hopelijk wel achter.
Dat maakt cakpops maken weer n stuk leuker! Ik baalde ook als n stekker met die candy melts....bleh.

Ik heb ze btw wel eens met echte chocolade gemaakt en dat ging prima. Zelfs met de goedkoopste repen van de supercoop haha in n pannetje met water smelten en dippen maar.

45

Ja de echte van babycakes.
Ja het zijn kleine vierkantjes zeg maar.
Ja ik vond die van wilton wel gewoon lekker.
Vraag me af of het zo hoort te smaken of dat ze niet goed waren.

Nee ik had geen crisco bij de witte gedaan, alleen bij de rode omdat die toch al mislukt/verbrand waren.

Oh ik heb ze al op hoor, kan er dus geen foto meer van maken. Maar er stond dus echt het merk babycakes op. Van taartoutlet had ik ze.

Als ik ze nog een keertje bestel over een tijd maak ik er wel eens een foto van.
Ik kan ze niet zo vaak maken namelijk.

Ja met gewone echte chocolade gaat het ook goed, alleen worden ze dan niet echt hard he? Tenminste niet met melk. maar wel lekker  :D .

Ik koop ze ook bij Taartoutlet, dus je hebt dezelfde als ik ook altijd heb. Je kan haar ook even bellen. Ze kan je zo advies geven, ze is erg behulpzaam. Misschien dat zij toch net even beter weet van hoe en wat of nog wat tips heeft.
Ik doe ze gewoon in n mok in de magnetron en gaat altijd goed.
Zelfs zo een vlokje is lekker van smaak.

47

je kunt ook een scheutje zonnebloemolie proberen. dat heb ik de vorige keer gedaan. maar bij mij blijven de candy melts toch te dik naar mijn smaak. ik doe het nu met witte chocolade, dat wordt wel lekker dun. is ook veel goedkoper. ik haal het bij aldi en kleur het dan zelf.

renata2 schreef:

je kunt ook een scheutje zonnebloemolie proberen. dat heb ik de vorige keer gedaan. maar bij mij blijven de candy melts toch te dik naar mijn smaak. ik doe het nu met witte chocolade, dat wordt wel lekker dun. is ook veel goedkoper. ik haal het bij aldi en kleur het dan zelf.

Dit heb ik bij candy melts ook eens gedaan en het werd echt n kliederboel haha Toen de melts hard warne geworden kwam er hier en daar n drupje olie uit  :s
Maar Pupil gebruikte geen candy melts bij de laatste keer proberen maar Babycakes melts.
Bij mij zijn die altijd super vloeibaar.

@Pupil
Ik sprak vandaag met Yvonne van Taartoutlet, over mn eigen bestelling en vragen, maar heb ook gelijk even voor jou gevraagd over de babycakes melts.
Ze vond het ook vreemd dat het mislukte. Het grote mysterie haha
Misschien kun je Yvonne alsnog zelf bellen en stap voor stap uitleggen wat je hebt gedaan.

49 Laatst bewerkt door pupil (12-09-2012 19:10)

Vanessa,

Thanks voor het navragen.
Ja als ik ze weer eens bestel zal ik ff bellen.

Ja grote mysterie haha. Maar bij de witte ging het goed hoor. ;)

Graag gedaan!
Dus de witte waren lekker vloeibaar? Dan kun je ze ook gewoon zelf gaan kleuren he. Ga ik maandag ook doen. Heb n blanke huidskleur melts nodig dus die ga ik zelf maken.