1

Onderwerp: GRRRR cupcakes gaat plooien

hallo,

ik heb het bakblik van wilton, en de papiertjes van stadter.

elke keer als ik mijn cupcakes vul, op de weegschaal, 40 gr. til ik ze op, om ze in mijn blik te zetten, maar bij de helft van de cupcakes krijg ik plooien/deuken in mijn cupcakes....

wie heeft de tip om dit te voorkomen?  :)
alvast bedankt!
groetjes evelien

Zoooooveel ideeën...Zooooo weinig tijd...
www.facebook.com/taartjevanevelien

2

Re: GRRRR cupcakes gaat plooien

Ik zet de papiertjes al IN de vorm voor ik ze vul.... dan even een minuutje in een warme oven, zakken ze prachtig mooi in de (bak)vorm én laten ze niet los, geen plooien........  ;)

Succes!

Je cupcake papiertjes in  de bakvorm zetten, en het  geheel  op de weegschaal   zetten en telkens op nul zetten

I never met a calorie I didn't like....

4

ik ga het meteen proberen...

moet er nog 30... al 50 achter de rug!

5

Papiertje in de tray, ik neem een ijsschep en vul ze voor 3/4

Heb nu een nieuwe cc tray van Patisse gekocht, en gek de papiertjes passen hier veel beter  in dan de  cc tray van Xenos, waar ze eigenlijk altijd net niet helemaal in passen.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

6

De vorm van Xenos is ietsje kleiner dan andere.
Verder is de manier zoals Annick het doet ideaal  :Y
Als je vult met een spuitzak kan je goed doseren. Op den duur weet je wel hoeveel er in moet en gaat het bijna automatisch.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

7

annick67 schreef:

Ik zet de papiertjes al IN de vorm voor ik ze vul.... dan even een minuutje in een warme oven, zakken ze prachtig mooi in de (bak)vorm én laten ze niet los, geen plooien........  ;)

Succes!

:Y  :Y  :Y

8

Ik doe altijd de papiertjes in de vorm en dan pas vullen.
Verder heb ik ook gemerkt dat het aan de caisses ligt of je plooien krijgt; ik hen ALTIJD problemen met de Wilton-caisses. Ik koop ze gewoon niet meer. Ik kan PME en House of Marie aanraden.

9

Nog een kleine tip.....wanneer je de cases in de tray doet dan druk je ze eerst op de bodem naar beneden en dan druk je lichtjes op het randje van het papiertje. Duw je ze namelijk meteen erin, dan krijg je alsnog plooien...afhankelijk van welk merk.

10

ik vul ze ook met de papiertjes in de vorm.

11

Super bedankt voor alle reacties! Hier heb ik echt wat aan!!!! :)

12

Siep schreef:

Nog een kleine tip.....wanneer je de cases in de tray doet dan druk je ze eerst op de bodem naar beneden en dan druk je lichtjes op het randje van het papiertje. Duw je ze namelijk meteen erin, dan krijg je alsnog plooien...afhankelijk van welk merk.

Als je ze een minuutje in een warme oven zet, zakken ze vanzelf prachtig naar beneden.......... ;)

Mooi dat je er iets aan hebt (gehad?), ik ben benieuwd naar het resultaat.