Onderwerp: zandkasteel taartketting nr 77 en een verse taart voor een oude taart
alweer een tijdje geen taarten meer gepost maar toch heb ik niet stil gezeten
ik had voor mijn dochter wat leuke zandkasteel poppetjes gemaakt van fondant.. gewoon om uit te proberen voor haar verjaardag..
een oud klasgenote zag ze en was verliefd..
of ik voor haar 2 taarten en een meppertje wilde maken..
eu ja hoor.. (was spuugmisselijk door mijn 1e trimester zwangerschap)
ik was zelf totaal niet tevreden met de poppetjes die ik voor haar had gemaakt.. maar zij was zo blij dat ik een behoorlijk extratje heb gehad die ik weer in een workshop kon stoppen 
gevuld met
mona toetje browni bananenbavavois en stukjes banaan

het meppertje gevuld met milkyway mouse de neus is een cakepop
ook met milkyway vulling

ik had expres "hagelslag"gemaakt van fondant.. het leek mij totaal niet lekker (heel droog) om er biscuit er voor te gebruiken.. en basterdsuiker leek me weer te hard korrelig...
mijn moeder werd 55 en ik had haar beloofd om voor op haar werk een taart te maken... omdat ik mijn moeder graag plaag had ik op de doos geschreven een verse taart voor een oude taart.... haar collega's konden de humor er zeer van waarderen... de smaak werd ook goed ontvangen..
de orchidee heb ik gemaakt op de onzin topic freubel
was zeer blij met de dames die me geleerd hebben hoe het te doen.. het is mijn moeders lievelings bloem (en deze soort is gebruikt in haar bruidsboeket ) en ze wist totaal niet hoe de taart eruit zou zien... de smaak mona toetje browni verse bananen bavaois en verse stukjes banaan
mijn schoonmoeder wilde een kadotje aan vrienden geven.. moest simpel zijn van marsepein o en iets met groen of zo.. meer info was er niet..
tja..
dus heb ik dit maar in elkaar geflanst
zelfde smaak als de taart hierboven
tijdens mijn moment van de taartketting was het broeierig zweet weer... toch was ik niet ontevreden..
ik dacht.. wat heeft glitter maar ook glamour... miss piggy natuurlijk!! en dan liefst in de jurk van angelina jolie
het rood van de taart moest de rode loper voorstellen
helaas was rond deze tijd mijn sugargun kapot (mn dochter had hem te pakken gehad)
tijdens mijn dochters verjaardag had ik ook een taart gemaakt maar ik was zo ziek van de zwangerschap op dat moment dat ik niet verder ben gekomen dan het taartje met ganache af te smeren en het zo aan mijn familie te geven... gelukkig hadden ze wel het begrip ervoor..
week erna was mijn meisje dr afscheid van kdv (die ging sluiten + dat ik geen werk meer heb) in combi dat het ook haar verjaardag was.
de poppetjes die ik eerder had gemaakt had ik dan ook maar in een taartje verwerkt voor op t kdv 
dat is dit kleine taartje geworden.

lactosevrij.. vulling frambozenkookpudding gemaakt van cocosmelk
https://www.facebook.com/PennysHobby