1

Onderwerp: grrr ik heb laatste de bakblikken van pme aangeschaft

ik heb van de week de bakblikken van pme aangeschaft maar heb wel 4 taarten kunnen weg gooien,ze bleven aan de bodem plakken!!
ik heb ze de 1e x goed ingsmeerd met boter ...lukte bij de 20 cm gelijk goed,daarna wilde ik de 15 en de 25 doen voor een stapel te maken.nou ik ben van 8 -12 bezig geweest en heb ze telkens kunnen weg gooien omdat ze vast bleven zitten in de bakblikken!!

daarna x geprobeert met olie,toen heb ik bakpapier stroken er in gedaan maar doen werd die beetje misvormt pfff helpp ik weet het niet meer.het bakken is normaal bij mij geen probleem! heb van de hema die bakblikken die je aan de zijkant open maakt...maar dacht eens ,mooie bakblikken te kopen en nu lukt het niet...
wat nu ??

iemand nog tips... :(

2 Laatst bewerkt door Carien (10-09-2012 10:50)

Re: grrr ik heb laatste de bakblikken van pme aangeschaft

nieuwe bakblikken eerste keer leeg een half uur bakken helpt al :Y

ik gebruik altijd vloeibare bakboter, uitsmeren met een kwastej; gaat (bijna :rolleyes: ) altijd goed :)
Anders een stukkie bakpapier onderin leggen.... en dat ook weer insmeren...

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Al ik de pannen insmeer met boter dan gooi ik er ook altijd wat bloem overheen. Overtollige bloem er uit kloppen. Geen problemen

ik heb die avond zoveel geprobeert,werd er gewoon boos om,haha had een vuilnis zak klaar gezet en telkens ging er 1 in...ik kon het niet laten om telkens door te gaan want het moest en zou lukken!!

bakken is echt normaal geen punt alles lukt bij me,de barbie,mini barbie,mini stapel boltaartjes etc etc bakken is normaal maar een bijzaak,hahaah en deze keer met die nieuwe blikken ging het gewoon niet terwijl die van 20 gelijk goed was!!

5

Ik gebruik altijd bakspray werkt perfect

Neem ook is een kijkje op mijn Facebook en liken natuurlijk https://www.facebook.com/SvenniesTaartenhuys?ref=hl

6

svennie schreef:

Ik gebruik altijd bakspray werkt perfect

Ik ook! Ik heb nog nooit gehad dat mijn kapsel bleef plakken. Ik haal na het sprayen wel altijd even een stukje keukenpapier door de pan, om het overtollige vet weg te halen.

Groetjes San

7

Ik gebruik ook de bakspray en het werkt geweldig:)

8

Bakspray en navegen met keukenpapier :Y

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

9 Laatst bewerkt door bakeryforkids (10-09-2012 12:31)

oke bedankt voor de tips dames,die bakspray heb ik volgens mij wel eens bij de c1000  zien staan klopt dat ?of gebruiken jullie andere ,laat even weten want dat ga ik die even kopen!wil wel de goede hebben vandaar !
;)

10

ik heb alleen van pme en nooit probleem,eerst maak ik schoon met wat afwasmiddel en goed drogen daarna met boter smeren,vulen en bakken,gelijk na bakken uit bakvorm halen en tot nu goed alles.

c 1000 hebt ook ind.die spray maar ik gebruikt gewoon boter op bakpapier en goed insmeren en klaar,goedkoper manier.

11

bakeryforkids schreef:

die bakspray heb ik volgens mij wel eens bij de c1000  zien staan klopt dat ?of gebruiken jullie andere ,laat even weten want dat ga ik die even kopen!wil wel de goede hebben vandaar !
;)

Ik koop de bakspray idd gewoon bij Albert Heijn. Is volgens mij van Dr. Oetker (het is een rode bus/fles).

12

Ik doe ook gewoon een bakpapiertje op de bodem en smeer goed in met vloeibare boter. Tip van Rudolph (die is hier, op zijn altijd muslukkende  cupcakerecepten na, zowat heilig): boter smeren in de richting waarin je taart de vorm uitgaat. Dat schijnt te helpen... Hier in ieder geval nooit problemen!

13

Stort je wel meteen na het bakken het biscuit uit de vorm? Dat geven ze bij deleukstetaartenshop aan als je de funcakemix gebruikt. Als je het biscuit laat zitten, krijg je het er later niet meer uit.

14 Laatst bewerkt door liesjestaarten (10-09-2012 14:11)

ik gebruik altijd bakspray van dr oetker. ene keer stort ik wel gelijk, andere keer niet nooit geen probleem.

succes!

ja ik haal het gelijk er uit maar het breekt en blijft zitten aan de bodem
ik ga straks even bakspray halen ga ik het vandeweek uit proberen! :Y

16

De bakspray van dokter oetker is prima handig voor als je snel wat nodig hebt en je kan even naar de winkel ik vind alleen de bakspray van wilton net iets fijner ook omdat de fles wat groter is en de spray iets vetter met de spray van dokter oetker moet je wel goed sprayen en zorgen dat je elke plekje hebt gehad

Neem ook is een kijkje op mijn Facebook en liken natuurlijk https://www.facebook.com/SvenniesTaartenhuys?ref=hl

17

Ik heb al honderden biscuit met PME pannen gebakken en gebruik het liefst Wilton Cake Release. Dun smeren en het randje even na vegen met je vinger, zodat er niet teveel zit.
Als je biscuit goed gaar is kan je het los kloppen om het vervolgens direct te storten. Als het niet los komt nog een of 2 minuutjes terugzetten in de oven en weer proberen.
Succes.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

18

Bakspray is fijn.. maar het kan je wel je nek kosten of je been breken  ;)  Pas alsjeblieft goed op met het insprayen.. dat je er niet naast sprayt en het op de grond terecht komt... je kunt er lelijke glijers mee maken. Boven het aanrecht/gootsteen sprayen.
De bake easy van wilton heb je daar geen last meer van..

Gebruik je boter, dan altijd ook bloem gebruiken, boter wordt anders opgenomen door het beslag, waardoor het alsnog vast gaat zitten. In bakspray, bake easy is dat al opgenomen, waardoor dat niet meer nodig is..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

19

Ik spray altijd met Dr Oetker en leg altijd een op maat geknipt stuk bakpapier op de bodem. Heeft nog nooit vast gezeten.
Trouwens, als je biscuit gaar is dan komt hij zowiezo lost van je bakblik. Bij mij in ieder geval wel.

Succes!

20

ik smeer het altijd in met vloeibare boter en doe er dan bakpapier in. het bakpapier wel goed aandrukken, zodat de vorm er goed in blijft. ik laat het bakblik ook eerst afkoelen voordat ik de taart eruit haal, misschien scheelt dat ook. dan gaat het bij mij eigenlijk prima. en als er eens een stukje niet zo mooi uitkomt, werk je dat gewoon bij met botercreme. succes!

bedankt allemaal !
ik heb inmiddels de bakspray in huis ik ga het vrijdag even proberen!

22

en volgende keer je biscuit niet weggooien maar cakepops van bouwen ;-) of waren ze ook niet gaar??

Ik gebruik trouwens ook de bakspray van Oetker en idd, boven het aanrecht sprayen anders lig je(zoals ik dus) zo op de grond  :s

oke zal goed uit kijken met sprayen hihih

tja ik had die week al zoooveel cakepops gemaakt dat ik daar echt geen zin meer in had ! dus dan maar weg er mee ! :lol: kon geen cakepops meer zien.

24

als het niet regent, zet ik de bakvorm buiten op de grond (tegels) en spray ik daar! dan maakt het niet zoveel uit of het er naast gaat.

ze vallen er altijd uit...

25

ik doen altijd boter er in kwasten en bakpapier.
lukt altijd

Enthousiaste groet, Maxime