1

Onderwerp: Hier word ik niet blij van....

Gisteren een grote bruidstaart gemaakt. Soms moeizaam, maar ik was erg blij met het eind resultaat!  :)
Dezelfde dag aan deze opdracht begonnen. 40 Pops en een aansnijtaartje. Ik heb wel vaker pops gemaakt, maar nu tot twee keer toe de candymelts laten aanbranden :( . Hopend dat ik genoeg paars over had "rustig" :nooo  doorgegaan. Vanochtend met de witte verder. dat ging goed. GING goed. de pops zijn nu bijna allemaal gescheurd! Gelukkig had ik van te voren gezegd dat dat 'soms' zou gebeuren. Ik had een ander eindresultaat voor ogen... (waarom ik toch show? ik hoop stiekem op positieve reacties ;) )

http://www.viataarten.nl/data/storage/attachments/b5d3127235b5c73edbad516e5f64d813.jpg

De dummie waar de pops op staan heb ik 'samen' met de bruid gemaakt. (zie ander topic, haha :Y )
http://www.viataarten.nl/data/storage/attachments/9edabd81ec3f47cf71de4cfda4a076c1.jpg

Bedankt voor het kijken...

2

Re: Hier word ik niet blij van....

Mooi geheel hoor, ik zie er in ieder geval niks van :thumb: ! En het aansnijtaartje is mooi strak :Y !
Ik heb zelf wel eens gescheurde cakpops gehad als ik de "ballen" erg lang in de vriezer gehad had, voor het dopen. Ik denk dat het daardoor kwam in ieder geval. Dan zijn ze de koud en stollen de melts te snel, of het scheuren komt doordat de ballen iets krimpen als ze weer warmer worden.
Sindsdien doe ik ze na het draaien in de koelkast en net voor het dopen 5-10 minuten in de vriezer. Vaak per 6 of 8, deze doop ik dan terwijl er ondertussen weer 6-8 in de vriezer liggen enzovoort.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik dus de ballen zelf draai en dus niet met de cakepopmaker maak.

3

Altijd balen als het niet wil lukken. Maar desalniettemin is het resultaat super leuk. En wat een geweldig idee om op deze manier je cakepops te presenteren!

Ik had de 'witte' ballen al een nacht in de koelkast gehad. En daarom niet meer 10 min. in de vriezer. (doe ik normaal ook. ) Zou de candymelts te heet zijn geweest?
Net alles afgeleverd. De gastvrouw was gelukkig enthousiast. (nu het bruidspaar nog... :s )

Bedankt voor de reacties!

5

Zo 'van een afstandje' zie ik niks aan je ballen (dat klinkt fout! :lol: ) dus ik denk dat het op het trouwfeest ook wel mee zal vallen hoor! Het totaalplaatje is in ieder geval erg mooi. :) En ach, als iemand zo'n bal  in z'n handen heeft en een scheurtje ziet, dan zal ie er vast niks van zeggen! Sterker nog: ik denk dat het eerder 'hap, slik weg' zal zijn dan dat iemand zo'n ding eerst uitgebreid gaat bestuderen! :)

Tips hoe je dit in 't vervolg kunt voorkomen heb ik niet, ik heb me nu drie keer aan cakepops gewaagd en het is mijn ding niet echt.

6

Nou,nou . . . niet zo kritisch. Het is een prachtig geheel.  :Y En volgens mij zijn de cakepops sneller op dan dat je kunt kijken.  ;)

De dummy is idd heel mooi geworden. :thumb:

www.madebyanke.nl Groetjes van Anke

Nu ik het van een afstandje bekijk lijkt het al wat beter :/ .
Vanmiddag komt de bruid de dummie terug brengen. Ik hoor het dan wel :s .

Ik weet in ieder geval wel dat ie lekker was :) : citroenmousse in de taart en citroenbotercrème door de pops. (Die mousse is altijd een succes :P .)

8

:thumb:

Hier http://www.crickpop.com/2011/07/trouble … -pops.html staan meerdere mogelijkheden voor het çracken' van de bakepops, mss heb je er iets aan?

9

pr8ig diepblauwe kleur ook

10

smarianne schreef:

pr8ig diepblauwe kleur ook

Op de foto wel ;) . In het echt is het paars, haha.
(Mooie foto's maken staat ook nog op mijn verlangijstje :Y )

11

Zo bizar :|  :|

De bruid net gesproken..... ze was heel enthousiast!
Wat een opluchting. Het zal mij eigen onzekerheid wel geweest zijn :s .

Bedankt voor alle reacties :) !