1

Onderwerp: Hoe zwarte randjes zonder sugar gun?

Hallo,

Ik wil graag mooie zwarte randjes op mijn puzzelplaatje aanbrengen, maar heb geen sugar gun. (staat op mijn verlanglijstje)
Nu had ik zelf het idee om dat met RI te doen en met een van de kleine ronde spuitmondjes (wilton #001 t/m #003). Of zou het ook kunnen met fondant glazuur? Of is dat weer te dun om randjes te spuiten?
En welke van de spuitmondjes kan ik dan het beste gebruiken?

Een hoop vragen hihi! hopelijk kan iemand mij helpen!

alvast bedankt

2

Re: Hoe zwarte randjes zonder sugar gun?

Het duurt misschien iets langer, maar je kan met de smoother ook hele dunne lijntjes rollen van fondant. Blijft mooi gelijk en kan je net zo dun maken als je zelf wil!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

en als het echt niet lukt met de smoother of met de icing, kun je voor nood nog dropveters in huis halen  ;)

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

4

Ik ben begonnen met een spuitje van de apotheek.
Iets van 50 cent, wel klein stukje marsepein gemengd met crisco gebruiken, aan de achterkant duwen en zo is het wel te doen.
Natuurlijk is een sugargun veel gemakkelijker en scheelt veel duw werk, maar dit is een goedkope oplossing en het resultaat komt op hetzelfde neer.

bedankt voor het meedenken!

@joynme: Dat heb ik iid ook al geprobeerd, alleen krijg ik ze dan nog steeds niet zo mooi gelijk helaas!

@mamski: Dat is iid een hele goeie! En lekker!!

@Mirie: Kun je die gewoon bij de apotheek kopen? Hoeveel crisco heb je toegevoegd?

6

Wat je ook zou kunnen doen is lijntjes maken met een knoflook pers, je krijgt dan echt hele dunne lijntjes. Nadeel is dat je maar korte lijntjes krijgt maar het werkt wel.

Christine.

7

lieke-webbie schreef:

bedankt voor het meedenken!

@Mirie: Kun je die gewoon bij de apotheek kopen? Hoeveel crisco heb je toegevoegd?

Inderdaad gewoon even vragen naar een plastic spuitje. Ze hebben volgens mij verschillende maten (ik had gezegd dat het voor het dokterskoffertje van mijn dochter was  :think: )Ik doe het crisco altijd op gevoel erbij, maar best een aardig lik.

Ri kan ook best hoor, heb je alleen vrij veel kleurstof nodig en mijn ervaring is dat het uitloopt door vocht bijv condens na koelen.

Groetjes Petra

9

Voor dunne zwarte lijntjes gebruik ik chocoladepasta die ik zwart kleur. Met een spuitzak en een pme spuitmondje maat 1,5 of 2 prima te doseren!

Een mooie taart opeten is geen zonde, laten bederven wel!

10

Emsel schreef:

Voor dunne zwarte lijntjes gebruik ik chocoladepasta die ik zwart kleur. Met een spuitzak en een pme spuitmondje maat 1,5 of 2 prima te doseren!

Nooit bij stil gestaan om dat te doen. Ik oefen altijd met chocopasta!

Maar wat ik met chocopasta wel heb en met icing niet is van die 'piekjes' als ik stop met druk uitoefenen. Hoe stop jij aan het eind van een lijntje?

11

Spuitje in een kitspuit stoppen scheelt kramp in je vingers :)

Je kunt ook dropveters gebruiken, al weet ik niet of dat de dikte is die jij wilt gebruiken.

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

13

iedereen beddankt voor de tips.
Ik ben druk gaan oefenen met RI en het is gelukt!