Onderwerp: Welke baking cups voor cuocakes zijn beste?
ik heb 1 keer gekocht weet niet welke merk maar waren echt niks,vet na bakken
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Welke baking cups voor cuocakes zijn beste?
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
ik heb 1 keer gekocht weet niet welke merk maar waren echt niks,vet na bakken
ook bij de merken cups zijn natuurlijk de meningen verdeeld
ik ga voor House of Marie
ook bij de merken cups zijn natuurlijk de meningen verdeeld
nu gevonden dat waren van wilton en vind ik niks
spidygirl schreef:ook bij de merken cups zijn natuurlijk de meningen verdeeld
nu gevonden dat waren van wilton en vind ik niks
ik had ook eerst wilton , heb nog een klein beetje liggen ( die kunnen de kinders opmaken als ze iets willen doen)
nu alleen nog maar House of marie voor mij
Hier ook House of Marie
Ik had Wilton, nooit geen problemen met loslaten, maar wel vette papiertjes. Bah.
Toen hier op forum veel gelezen en HoM gekocht en Culpitt om te proberen. Fijne stevige papiertjes, maarrr die laten dus los bij mij.
Ik wordt er niet goed van.
Ik had Wilton, nooit geen problemen met loslaten, maar wel vette papiertjes. Bah.
Toen hier op forum veel gelezen en HoM gekocht en Culpitt om te proberen. Fijne stevige papiertjes, maarrr die laten dus los bij mij.
Dan moeten ze waarschijnlijk nog wat langer in de oven. Bij mij was dat de oplossing tegen loslatende papiertjes
haha het eeuwige probleem met het loslatende papiertje
ik werd hier ook niet goed van en heb dus vorig jaar zelf een test gedaan met verschillende cups, merken boter , bak temp, bewaar methode en ben er helemaal uit en heb nooit meer een loslater gehad.
ik zal mijn 'test'met jullie delen zodat jullie ook zonder irritaties mooie cups kunnen maken
( sorry voor de reclame die ik nu maak voor bepaalde merken)
ik gebruik alleen nog maar de cups van : HOUSE OF MARIE
de mix van FUNCAKE
de ongezouten roomboter van CAMPINA ( heb gemerkt dat met andere merken boter het toch soms loslaat)
baktemp.= 150 max 160 graden
na bakken direct uit de cupcake tray halen en de cups op een rooster plaatsen
als het echt volledig is afgekoeld kun je het verder verwerken
en in een taartdoos of cupcake doos bewaren
doe je ze in bv een curverbak( luchtdicht) ,dan heb je alsnog kans op loslaten
wil je ze invriezen , zet ze dan wel in een curver vriesdoos , anders drogen ze te veel uit.
succes gegarrandeerd
groetjes claudia
je kunt proberen om je temp iets lager te doen en wat langer te bakken, dat helpt bij mij meestal wel.
Ik heb als recept gewoon een zelf samengesteld cakebeslag (geen mix) met vloeibare boter en melk erin en sinds ik lager qua temp bak, gaat het (meestal) met allerlei merken wel beter....
Loslatende cups voorkom je door ze na het bakken (en even afplatten) uit het bakblik te halen en op z'n kop verder af te laten koelen op een rooster en later NIET in een plastic afgesloten doos te doen....
Succes !
Ik gebruik ook alleen maar House of Marie en Culpitt.
@ spidygirl;
bedankt voor de tips, ik heb dus HoM, Funcakemix, maar wel andere boter. Verder bak ik ze op 180 graden, want dit staat op het pak !!!!!
Ik ga het eens proberen.
Ik haal ze na het bakken meteen uit de vorm en laat ze afkoelen op een rooster. Ik bewaar ze in taart of cc doos van papier.
@ spidygirl;
bedankt voor de tips, ik heb dus HoM, Funcakemix, maar wel andere boter. Verder bak ik ze op 180 graden, want dit staat op het pak !!!!!
Ik ga het eens proberen.Ik haal ze na het bakken meteen uit de vorm en laat ze afkoelen op een rooster. Ik bewaar ze in taart of cc doos van papier.
Dan ben je er dus al bijna.
Alleen andere boter en lagere temp.
Dan moet je ze wel denk ik iets langer bakken dan jij op 180 doet.
Succes
En laat je nog even weten wat het is geworden ?
Gr claudia
Ps je kan even op facebook kijken bij de foto's dan zie je het resultaat: geen koslatende cups
Bij mij laten ze nooit los...House of Marie!
house of marie
Kan je bij House of Marie ook als particulier kopen ? Op de site staat vermeld : Wij leveren niet direct aan consumenten...
Kan je bij House of Marie ook als particulier kopen ? Op de site staat vermeld : Wij leveren niet direct aan consumenten...
ja hoor
Mag ik dan even inhaken en vragen welk merk cupcake BAKBLIK jullie gebruiken? Ik heb namelijk ook HoM papiertjes, maar die passen net niet goed in mijn Wilton cupcake bakblik. Ze zijn een heel klein beetje te groot/breed, raken daardoor de bodem van het blik niet, waardoor ze bij het vullen (als er gewicht in komt) regelmatig ergens een stukje naar binnen vouwen.
Mag ik dan even inhaken en vragen welk merk cupcake BAKBLIK jullie gebruiken? Ik heb namelijk ook HoM papiertjes, maar die passen net niet goed in mijn Wilton cupcake bakblik. Ze zijn een heel klein beetje te groot/breed, raken daardoor de bodem van het blik niet, waardoor ze bij het vullen (als er gewicht in komt) regelmatig ergens een stukje naar binnen vouwen.
ik heb ook wilton en idd passen ze net niet
maar dat kan je oplossen door de papiertjes er toch in te zetten ( vooral niet aandrukken ) en dan zonder beslag even in de oven te zetten. dan krimpen ze iets en zijn ze precies pas in de bakvorm!
Bedankt voor de tip, Spidygirl! Ik zal het de eerstvolgende keer meteen proberen. Zou mooi zijn als het werkt, want verder vind ik de HoM papiertjes helemaal perfect: niet te vet en goed kleurvast.
Misscuppie schreef:Kan je bij House of Marie ook als particulier kopen ? Op de site staat vermeld : Wij leveren niet direct aan consumenten...
ja hoor
Nee hoor, maar je kan ze wel kopen bij de taartwinkels
Bedankt voor de tip, Spidygirl! Ik zal het de eerstvolgende keer meteen proberen. Zou mooi zijn als het werkt, want verder vind ik de HoM papiertjes helemaal perfect: niet te vet en goed kleurvast.
Het werk echt. En idd h.of.m heeft hele mooie cups
House of marie
in een hema bakblik
mix van Zeelandia of funcakes
roomboter van AH
165 graden hete lucht
18 minuten
op een rooster volledig laten afkoelen
Zo, dat is hoe ik het doe!
Wat een goeie tips spidygirl! Ga het zeker proberen.... Eerlijk gezegd nog nooit gehoord van hom...zo fijn dit forum
Ik ga voor HoM!! Wilton koop ik echt niet meer, altijd problemen.
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Welke baking cups voor cuocakes zijn beste?