1

Onderwerp: plakbandresten op bakpannen

Goedemorgen allemaal.

Ik heb bakpannen gekregen waar plakbandresten op zitten, dus niet de resten van het papiertje wat er normaal ingeplakt zit.
Nou heb ik al wel op google lopen zoeken en op zich geld voor plakbandresten en stickerresten hetzelfde: terpentine, wasbenzine, lampenolie, spiritus, schoonmaakazijn, nagellakremover. Deze worden allemaal genoemd als middelen waarmee je dat kan verwijderen.
Nou zijn bakpannen niet poreus dus ik zou denken dat alle middelen wel een poging waard zijn als ze daarna een goede wasbeurt krijgen. Toch wou ik voor de zekerheid hier even navragen of al die dingen geen kwaad kunnen voor mijn bakpannen.

2

Re: plakbandresten op bakpannen

Ik heb helaas geen antwoorf op je vraag. Ik meld je ff. je staat id verkeerde rubriek

3

Lampenolie kan je prima gebruiken, daarna goed afwassen natuurlijk. Werkt als een trein. Bij de Marskramer gebruiken ze het ook voor serviesgoed dus kan geen kwaad. Als je twijfelt kan je het ook met olijfolie proberen, het gaat om het vet waardoor de lijm loslaat.

Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt. :)

4

Oeps hoe kom ik hier nou terecht... wou het in de babbel zetten. sorry..

5

slaolie proberen? Gaat hier altijd goed  :Y Of pindakaas?

Ook met een gum wil het wel eens lukken, maar dat zou ik ook niet in mijn bakpannen doen  :nooo

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

6

Ja lampenolie wist ik al wel dat dat werkt, heb het alleen niet in huis huhi. maar is zo gehaald natuurlijk.
maar omdat bakpannen toch van ander nateriaal is wou ik het hier voor de zekerheid navragen.
olijfolie heb ik trouwens ook wel eens geprobeert met iets maar werkte niet echt...

7

Pindakaas !!

Klinkt raar, maar door de samenstelling lost het plakresten op. Zelfs te gebruiken op een trap waarvan je de vloerbedekking hebt verwijderd en er nog achtergebleven plakresten zitten.

8

ik haal het weg met TREFFER, dat is te koop bij de grotere kruidvat winkels en etos. het is een groen spuitbusje met een gele dop is werk zooooo goed, het is biologisch dus niet schalelijk. kost wel een paar euro maar daar heb je met vetvlekken ook een goeie aan.
ik had het pas ook en die plakband zooi was na even een paar min intrekken zo er af te krijgen!

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

9

Wat ik doe bij restjes van stickers : Fohn erop zetten en dan is het zo weg. Maar ik weet niet of het ook werkt bij plakbandresten?

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

10

[MOVE] -> taartdecoratie algemeen