1

Onderwerp: Botercreme met margarine?

Hoi,

Even een simpel vraagje maar kan het antwoord nergens vinden.
Kan ik mijn 1:1 botercreme ook gewoon met margarine (Die uit een kuipje voor op brood) maken? Of echt alleen met roomboter?

Bedankt!

Re: Botercreme met margarine?

Ga je mn gebruiken voor afsmeren? of vullen?

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

3

De margarine uit een kuipje wordt niet hard in de koelkast, dus om af te smeren zou ik die niet gebruiken, dan misschien gewoon margarine uit een pakje. Zelf gebruik ik altijd roomboter, maar ik heb hier weleens gelezen dat het ook met margarine kan, of half om half.

4

Ik vind margarine geen aanrader!
Ik hou dan allemaal van die hele kleine klontjes boter, 't wordt ook niet zo lekker als met roomboter.
Ik zeg roomboter!

5

Je bedoelt halvarine, denk ik. Margarine zit in een wikkel en halvarine in een kuipje. Dacht ik tenminste... ;) .
Uit een kuipje gaat zeker niet werken. Veel te zacht. Het kan wel met een pakje margarine maar dan wordt het niet zo lekker als met roomboter, vind ik tenminste..

6

Dank voor jullie reacties!
Ik bedoelde om mee af te smeren inderdaad, omdat ik roomboter zo boterig vind blijven smaken en de smaak van halvarine/margarine minder sterk is dacht ik misschien kan dat wel?
Maar ik blijf 't maar gewoon met roomboter doen dus!

7

nou ja, met margarine uit een pakje, dus niet een kuipje, kan het volgens mij ook gewoon...als het maar niet uit een kuipje is...zit teveel water in...

succes! :Y

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

8

ik gebruik altijd margarine van plus eigen merk (pakje, geen pot!) en dat gaat prima mits je hem goed op kamer themperatuur hebt.

ik maak er ook altijd swiss mergurine botercreme van

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

9

In margarine uit een kuipje zit net zo veel water als in margarine uit een pakje. Het is alleen veel zachter en daarom niet geschikt voor bc om af te smeren. Die uit een pakje is dus wel geschikt.
Halvarine zit ook in een kuipje en dat is dan weer degene met meer water. Daar kan je helemaal geen bc van maken, want dat gaat gewoon schiften en dan krijg je dus idd die klontjes.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

10

Ik maakte laatst bc met margarine uit een pakje omdat ik roomboter was vergeten te halen. Ik heb er wel extra vanille suiker door gedaan en zo had een lekkere smaak.

11

Ik maak altijd botercreme met blue band (pakje) en de mix van funcakes en ik krijg dan altijd een zachte zoete botercreme. Krijg er altijd goede reacties mee

12

Ik maak altijd botercreme met blue band (pakje) en de mix van funcakes en ik krijg dan altijd een zachte zoete botercreme. Krijg er altijd goede reacties mee

ik maak altijd botercreme (om mee af te smeren) met het goedkoopste merk margarine van de ah of de dirk. is prima geen problemen mee. of ik gebruik de icing met crisco, al vind ik die zelf niet zo lekker, maar de collega's van mijn man zijn er helemaal weg van.