1

Onderwerp: boltaart traktatie juf voor school. wie heeft een leuk idee???

Hoi allemaal,

Momenteel ben ik druk bezig een taart te maken voor mijn nichtje, die bijna 11 wordt.
Graag wil zij een taart met make-up en een tas, beetje stoere kleur enz, dus dat is niet zo moeilijk.
Maar, nu vroeg mijn schoonmoeder (waar zij woont) of ik ook twee kleine taartjes kon maken om voor de juffen te trakteren.
Tuurlijk!
Maar deze wil ik graag in een school thema doen, alleen heb ik eventjes geen inspiratie.
Ik heb al in de zoekfunctie gekeken, maar kan niet echt iets vinden om twee kleine boltaartjes in schoolthema te versieren.

wie heeft er leuke ideeën voor mij?

Dank jullie wel alvast.

groetjes Sandra

I may not be perfect, but i'm always me

2

Re: boltaart traktatie juf voor school. wie heeft een leuk idee???

Misschien iets met een schoolbord en krijtjes??
Even googlen ;)

3

Dank je, maar leek me zo lastig op een boltaartje.
misschien toch wel een idee........
ik ga nog even verder googlen, maar kwam niet zo veel tegen, misschien een ander zoekwoord proberen, dat helpt misschien.

tnx

4

Zoiets?

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=176617

moet toch ook lukken met een boltaartje met enkele aanpassingen, toch?

5

oh kijk ik was niet de enige met dit idee hahaha :lol:

6

leuk voorbeeld! hahaha
ga dit misschien toch proberen, dan worden de potloodjes maar een beetje krom hihihi.
tnx vast

maar meer iedeen zijn nog steeds welkom, dan leg ik ze allemaal even bij elkaar.

7

Misschien iets met de kleuren en/of logo van de school?

8

potloodjes met de sugargun doen he, als je die hebt! zit zo'n schijfje bij die je daarvoor kunt gebruiken

9

Ik heb afgelopen jaar op de dag van de leerkracht (5 oktober) voor alle meesters en juffen van boltaartjes een appel gemaakt. Was erg leuk en niet al te ingewikkeld. Bovenin een deukje snijden en hierin  van bruin fondant een stokje steken.

10 Laatst bewerkt door anja66 (07-09-2012 11:55)

Kun je niet iets met de naam  van de school? Of de naam van de groep. (Op sommige scholen hebben de groepen namen zoals bijv. "de kabouters"). Of met een mascotte van de school. Ik weet niet hoe oud het kind is, maar in sommige groepen hebben ze een soort van klasse pop/knuffel. Bij ons op school hebben de kleutergroepen bijv. pompom, of flip de beer. Dan zou je die kunnen afbeelden. Of rupsje nooitgenoeg, en dan van het taartje de appel maken met de rupst erdoorheen.

En anders misschien geen boltaartje, maar een klein "gewoon rond taartje". Op een vlakke taart is een schoolthema makkelijker te realiseren.

Sorry, zie net dat het kindje 11 wordt. Dus de kleuterthema's zullen afvallen.

11

Een bosje bloemen doet het altijd goed ;)
En als het een taart is natuurlijk helemaal! :thumb:

Ik zou het dus niet te moeilijk maken, maar vooral fleurig. Of als je er meer werk aan wilt hebben, een bolletje rozen. Al lijkt mij dat weer te sjiek ;)

Groetjes, Evelien

Zoek je een printje? Pb mij gerust.

12

Of.... woontje je nichtje in de buurt? Misschien wil zij de boltaartjes wel versieren, zal het vast helemaal goed doen :thumb:

Groetjes, Evelien

Zoek je een printje? Pb mij gerust.

13

Hoi allemaal,

Dank jullie wel voor de reacties.
Ze woont niet in de buurt, dus helpen versieren zat er helaas niet in.
Wel begreep ik dat zij aan de kinderen appels met chocoladedip gaat trakteren. (appels op een stokje zeg maar) dus heb ik het idee van biggeltaart genomen en er twee appels van gemaakt, met een laagje bruine fondant als "chocolade" en een rupsje er door.

zal zsm de foto's plaatsen.

nogmaals tnx allemaal