1

Onderwerp: Cupcakes die in blijven zakken...

Had er al 40 gebakken, maar die zakten behoorlijk in. Dus vanmorgen snel overnieuw begonnen en hoewel het nu minder erg is, zakten ook deze weer een beetje in.

Zo zien ze er gedecoreerd uit, worden over 1,5 uur opgehaald.... weet niet of ik er blij mee moet zijn! Smaak is opzich wel goed, beeeeetje kleffig maar ook wel lekker...

http://i48.tinypic.com/30c9ick.jpg

2

Re: Cupcakes die in blijven zakken...

Ze zien er wel gewoon netjes uit !

Ik dacht dat ik hier wel eens had gelezen dat je dan misschien te lang gemixed hebt of dat je dan de temperatuur iets lager moet doen en wat langer bakken. :think:

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

3

Cupcakebeslag kort mengen en lang genoeg bakken. Probeer 1 of 2 minuten langer, dat kan een groot verschil maken. In principe zakken ze alleen in als ze nog niet gaar genoeg zijn.

4

Als ze nog een beetje kleffig zijn en inzakken, dan zijn ze niet goed gaar. Wel lekker vind ik zelf en trouwens erg mooi.

Inzakken is zoals Paula zegt bijna altijd een teken van niet goed gaar. Een goed gebakken structuur zakt immers niet in.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Super, dankjewel voor jullie reacties! De tips ga ik meenemen voor de volgende keer!  :D

6

voor je neem uit oven even met stokje testen of zijn gaar,stokje droog gaar

7

@Vanwelie, dat is het rare, iedere keer als ik ze controleer op gaarheid is 't stokje netjes droog! Dus waarom ze dan toch nog kleffig zijn is me een raadsel. Maar vandaag te horen gekregen dat ze érg lekker waren, dat is toch het belangrijkste :)

8

Ook al komt je stokje er droog uit dan kan het nog zijn dat ze nog net niet gaar zijn. Gewoon 1-2 minuutjes langer en dan moet het goed komen.

9

Ga ik dat de volgende keer doen, dankjewel!  :Y