1

Onderwerp: Waarschijnlijk een domme vraag....

..maar stel hem toch! Als jullie meerdere taarten nodig hebben, mix je dan voor iedere taart apart? Of gooi je de ingredienten van twee taarten bij elkaar en verdeel je het dan later over de bakvormen?
Ik heb een handmixer dus vandaar mijn vraag ;)

2

Re: Waarschijnlijk een domme vraag....

Domme vragen bestaan niet  :nooo  ;)

Het ligt er denk ik een beetje aan hoe groot de taarten zijn. 20 cm en kleiner doe ik wel in 1 keer. dat heeft ook te maken met de inhoud van mijn kom. Als ik groter wil dan krijg ik de eieren niet luchtig genoeg.
En alleen als ik 2x dezelfde maat moet maken doe ik het wel in 1x  en weeg dan wel keurig het beslag af zodat ik 2 gelijke taartjes heb. Je kan ookm gewoon vullen tot 2/3 maar ben zelf een pietje precies  :+

3

Ik ben nog beginner, maar heb begrepen dat je zoveel mix mag gebruiken als dat je haken voor de helft in de mix zitten.
Dit om de eieren luchtig genoeg te krijgen.

Hoi Anna,

Ik heb ook een handmixertje en mix iedere taart apart ( ik heb ook niet zo veel bakvormen en in 1x mixen en beslag laten staan schijnt niet zo goed te zijn)

Ook voor een 20cm mix ik apart, inderdaad zodat de haken van mijn mixer niet compleet ondergedompeld komen en dat de kom ruim genoeg is.

Als ik meerdere taarten wil bakken, dan start ik met het maken van de volgende als de eerste een half uurtje in de oven staat.

Ik hoop dat je er iets mee kan, succes!

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)