1

Onderwerp: Do of don´t: Afsmeren met choco genache?

Haai!
Vraagje, kun je een taart afsmeren met choco genache en deze daarna nog bekleden met marsepein? Ik ga de chocogenache morgen voor t eerst maken en heb geen idee of dit te nat oid is om de taart daarna ook nog mooi te kunnen bekleden!

Alvast bedankt!

Geniet nooit met mate!

2

Re: Do of don´t: Afsmeren met choco genache?

ik heb me laten vertellen dat het kan, maar ik ga het vandaar ook voor het eerst zelf proberen, en dan bekleden met fondant.

alettasbakery.nl

3

Nee hoor, is niet te nat! Wel goed koelen na het afsmeren, zodat het goed stevig is.... zeker 45 minuten tot een uur in de koelkast voordat je gaat bekleden!

Enneh... ik vind het lekkerder dan BC en krijg altijd goede reacties... succes!

4

Werkt heel goed! Er zijn veel mensen die niet van botercreme houden en dan is dit een heel lekker alternatief  :P

Misschien een tip voor beginners, geen bruine ganache als je witte marspein wilt gebruiken. Dat kan kan nare vlekken geven... :s
Net als botercreme even in de koelkast voordat je gaat bekleden.
Bij mij bleef het eerst te dun, maar met opkloppen ging het goed.
Ik maak het een dag van te voren dan weet ik dat het de juiste dikte heeft, mocht het dan weer te hard zijn....uit de koelkast smelt het weer  ;)

n'Djoy elke dag!

5

kijk eens op youtube, inspired by Michelle (3 filmpjes).
Zo maak ik het altijd; 1 dag van tevoren idd en dan in koelkast laten uitharden. Uit de koelkast laten 'ontdooien' ;)  en evt nog effies in de magnetron (7sec, roeren, evt weer 7 sec). Ik smeer wel veeeeeeel dunner af hoor ;)
Eerst een heel dun laagje, soort crumpcoat, effies in de koelkast (kwartier ofzo) en dan weer en dun laagje; afsmeren met een warm mes, wordt het mooi strak.
Onder het uitrollen van fondant/marsepein weer in de koelkast, dan is het mooi hard tijdens het bekleden.
Is zoooooveel lekkerder dan bc en ook nog makkelijker (en stiller) te maken :)
Succes :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Bedankt allemaal voor de tips!
Ik ga de genache meteen vnv maken!  :)
Ben benieuwd naar ´t resultaart!  :9

Geniet nooit met mate!

7

Michelle beschrijft in haar filmpjes dat ze de ganache insmeert met heet water, om het wat plakkeriger te maken. Doen jullie dit ook, is dit nodig?

8

ik doe dat niet, na het uit de koelkast halen begint de taart vanzelf iets te zweten..... en plak! :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9

Doe ik ook niet, zeker niet met dit lekkere warme weer.

n'Djoy elke dag!

10

Oke, bedankt. Dan ga ik dat dus ook niet doen. Mij lijkt ook dat, wanneer je de taart uit de koelkast haalt deze iets gaat zweten, en dan ga je niet ook nog eens extra vocht toevoegen.