Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Joanna1981 schreef:Wauw!!!!
Hoe krijg je de taarten zo mooi strak? En hoe dik is je fondant?
Ik zorg dat de basis goed is, en recht is. Na het vullen eerst een tijdje koelen, zodat de lagen van het taartje niet gaan schuiven met het afsmeren. Afsmeren met behulp van draaiplateau en gummiespatel. Ik weet dat heel veel mensen met iets hards afsmeren zoals een paletmes of zelfs geodriehoek, maar voor mij werkt iets flexibels het beste, anders trek ik het biscuit stuk. Na afsmeren weer goed koelen, en nog een keer de laatste oneffenheden wegwerken met botercreme en een mooie scherpe rand maken. Weer koelen en ondertussen fondant/marsepein uitrollen (ik gebruik meestal marsepein, maar soms ook fondant, van deze taarten is het glitter en glamour taartje met fondant bekleed). Ik rol uit op poedersuiker met de roller van wilton met ringen, ik gebruik de rode ringen, volgens mij zijn die 3mm, dus dat is de dikte van mijn marsepein/fondant. Ik zorg ook altijd dat ik een overdreven grote lap heb, dus nog een paar centimeter groter in doorsnede dan de doorsnede van de taart + 2x de hoogte, dat bekleed makkelijker. Enige nadeel is dat je zoveel overhoud na het bekleden, maar dat gebruik ik weer voor een volgende taart.
Na het uitrollen breng ik de lap met mijn roller over naar de taart en ik bekleed met veel geduld, cm voor cm naar beneden. Daarna goed smootheren en klaar.
Ik zie dat het een heel verhaal is geworden, hopelijk heb je er wat aan!