1

Onderwerp: HELP! SPOED! Ganache

Ok ik heb net mn taart voor de 2e keer overgoten met ganache maar het is helemaal niet mooi en mn ganache leek opeens veel dikker... Het ziet er niet uit, hij is nu aan het koelen en ga hem daarna maar beetje afsmeren denk ik...
Maar ik heb dus nog ganache over maar is te dik om mee te gieten, kan ik dit opwarmen zodat t dunner wordt?
Dit is mn 2e keer met ganache en de eerste keer was zo mooi geworden  :(  Wat heb ik fout gedaan???
Bedankt!

Never a failure, always a lesson.

2

Re: HELP! SPOED! Ganache

Niemand....!? :o

Never a failure, always a lesson.

3

Als ganache te dik is, dan is hij idd te koud.
Tenminste als je de verhoudingen, slagroom- chocolade, goed hebt.

Strijk je taart met iets heets ( wel droog) even af voordat je weer een laagje maakt, anders hou je teveel bobbels.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

4

Binnen 45 minuten denk ik niet  :/ ...................geduld, de reacties komen wel........en nee, ik heb nu ook even geen tijd: 3 kids, een kitten van 8 weken en een meisje dat naar haar vader gaat..............

5

je kunt je ganache ook opstrijken zoals je met botercreme zou doen, en dan gladstrijken met een heet paletmes! Ik giet het nooit, doe het altijd net zoals botercreme en dat ziet er prima uit....

Succes!

6

Ik ga het volgende keer ook een dag van tevoren maken, in de koelkast en dan de volgende dag net als bc smeren. Vandaag ging ik het gieten, pffff wat een troep en echt mooi is het ook niet geworden :s

Trotse mama van Tim en Cas!