1

Onderwerp: Zal het blijven zitten?

Lieve forummers,

Ik heb een vraagje over m'n volgende taart,
Ik ga de zijkant versieren met m'n sugargun gemaakte slierten,
Alsof het bloemstelen zijn. Bovenop komt vol met gerolde roosjes.
M'n idee heb ik van een eerder gemaakte taart door iemand.

Nu vroeg ik mij af of ik de sliertjes gewoon op m'n botercreme kan 'plakken'. Zal dat genoeg houvast hebben of zal dat gaan glijden?
Ik wil namelijk liever niks eronder omdat het zoveel fondant word dan..

Het voorbeeld wat ik heb kan ik niet plaatsen nu, ik forum mobiel..

Groetjes!

Keep calm & bake cakes ! <3

2

Re: Zal het blijven zitten?

Bedoel je dat je de sliertjes tegen elkaar aan legt en de bc dus niet meer ziet?
Wat ik wel een doe is de lap heel dun uitrollen en daar dan datgene, bv planken, voetbalvlakken, tegenaan plakken. Dan is dit uiteindelijk net zo dik als een lap. Tenminste, bij mij wel  ;)

3

Hè! Alfavrouw weer  :D
Ja dat bedoel ik inderdaad.
Bovenop komen dan roosjes, die blijven denk ik het beste steken in een laag botercreme, dus dan zou jij alleen langs de rand een dunne plak fondant doen?

Zal eens kijken of ik vanavond een foto kan uploaden van wat ik bedoel..

4

Avee schreef:

Hè! Alfavrouw weer  :D
Ja dat bedoel ik inderdaad.
Bovenop komen dan roosjes, die blijven denk ik het beste steken in een laag botercreme, dus dan zou jij alleen langs de rand een dunne plak fondant doen?

Zal eens kijken of ik vanavond een foto kan uploaden van wat ik bedoel..

:o  :o  :lol:
Ik heb laatst een bloemenbak gemaakt. Met 'planken' aan de zijkant en bloemen op de taart. Ik bekleed dan eerst de taart met een dunne lap marsepein. Dan plak ik de planken op de zijkant en de bloemen leg ik er bovenop. De planken zijn ook niet dik uitgerold, anders wordt het inderdaad wel erg dik. Het is wel meer werk, maar de taart blijft mooi/stabiel. Zeker met dit warme weer doe ik dit, omdat mijn bc van zichzelf al slap is. Dan kunnen de planken iig niet glijden  ;) .
Ben benieuwd naar je foto.....

5

Zoals dit taartje bedoel ik..
Alleen word mijn taartje geen stapel, en ook maar de helft zo hoog als een normaal kapsel, naar wens van de klant..

Zou dat kunnen zonder laag fondant eronder? Of toch maar wel even doen?
En de roosjes bovenop wilde ik in een laagje botercreme steken, zodat ze gewoon vastzitten maar niet muurvast.
Kunnen ze de roosjes eraf halen ipv opeten.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HDNMKBGN.jpg

6

Ja hoor, deze steeltjes kun je prima rechtstreeks op de botercrème 'plakken'.

7

hoe maak je die roosjes? ze zien er mooi uit.

Ik zou het ook zonder een lap eronder doen. Zijn deze stelen al van fondant of van chocolade?

8 Laatst bewerkt door Avee (30-12-2012 16:26)

chan1985 schreef:

hoe maak je die roosjes? ze zien er mooi uit.

Ik zou het ook zonder een lap eronder doen. Zijn deze stelen al van fondant of van chocolade?

Ik denk van fondant, heb ze ook al gemaakt.
De roosjes maak je door een lap fondant goed dun uit te rollen in de lengte,
dan dubbelvouwen, zodat 1 randje mooi rond is, en dan oprollen..
Beetje priegelen maar prima te doen :)

Groetjes!

9

MamaSan schreef:

Dat dacht en hoopte ik :D thankss

10 Laatst bewerkt door Esther68 (04-09-2012 21:20)

Avee schreef:

Alleen word mijn taartje geen stapel, en ook maar de helft zo hoog als een normaal kapsel, naar wens van de klant..

En de roosjes bovenop wilde ik in een laagje botercreme steken, zodat ze gewoon vastzitten maar niet muurvast.

Leuke taart! Het kan allemaal wel rechtstreeks op de bc, maar ik zou het niet doen. Ik zou iig een heel dun lapje aan de zijkant doen voor de stevigheid. Of een strik+band rondom de taart. Halverwege dan. Maar het is natuurlijk wat je zelf wil  ;) .Probeer het gewoon. Dan weet je het zeker  ;) !
Lees nu pas dat de taart niet zo hoog wordt. Dit scheelt natuurlijk wel. Mijn taarten zijn bijna 10 cm hoog  ;)

11

Esther68 schreef:
Avee schreef:

Leuke taart! Het kan allemaal wel rechtstreeks op de bc, maar ik zou het niet doen. Ik zou iig een heel dun lapje aan de zijkant doen voor de stevigheid. Of een strik+band rondom de taart. Halverwege dan. Maar het is natuurlijk wat je zelf wil  ;) .Probeer het gewoon. Dan weet je het zeker  ;) !
Lees nu pas dat de taart niet zo hoog wordt. Dit scheelt natuurlijk wel. Mijn taarten zijn bijna 10 cm hoog  ;)

Ja deze taart is voor maar 2 personen,
ze wilden wel een 20 cm kapsel, maar ipv de normale hoogte, de helft ongeveer..

12

Avee schreef:
MamaSan schreef:

Ik heb dit taartje gemaakt. Hetzelfde idee, andere uitvoering en het bleef prima zitten langs de zijkant.
https://lh3.googleusercontent.com/-6-AVDyvWZSA/T4rmwk3OUZI/AAAAAAAAB7A/7XMKDogfqpc/s640/IMG_4665.JPG

Veel plezier met maken!

Gr.
Sandra

13

MamaSan schreef:
Avee schreef:
MamaSan schreef:

Ik heb dit taartje gemaakt. Hetzelfde idee, andere uitvoering en het bleef prima zitten langs de zijkant.
https://lh3.googleusercontent.com/-6-AVDyvWZSA/T4rmwk3OUZI/AAAAAAAAB7A/7XMKDogfqpc/s640/IMG_4665.JPG

Veel plezier met maken!

Gr.
Sandra

Die van jou is ook errúg leuk!
Dankje! Gaat lukken :D