1

Onderwerp: Help, Dulce de Leche

Gisteren heb ik van een blikje gecondenceerde melk dulce de leche gemaakt en het smaakt echt heerlijk.  :9

Maar volgens mij heb ik me verkeken op de hoeveelheid. mijn moeder wou graag een ronde taart van 30 cm, maar volgens mij kan ik dus van de dulce de leche die ik gemaakt heb, nooit een laagje vullen. (laagje nr 2 wordt chocolademousse)

Iemand een idee hoe ik dus op kan lossen? Het maken van de dulce de leche duurt zo lang, de taart is voor morgen.

2 Laatst bewerkt door nagelsan (05-09-2012 08:46)

Re: Help, Dulce de Leche

pakje aroma met smaak caramel halen en een paar pakjes slagroom.
ongeveer een liter slagroom op 1 pakje saroma.
slagroom samen met de aroma opkloppen en de biscuit eerst insmeren met de dulce de leche en daar de slagroom bovenop doen.
de volgende laag kan je dan de choco vulling doen.
is hier heeeeeel goed ontvangen pas geleden, vind het zelf ook erg lekker.

succes.

I may not be perfect, but i'm always me

3

dus een dun laagje dulce de leche smeren en daar bovenop slagroom met caramel.. klinkt ook goed.

(ben zelf niet zo van de chocoladevullingen, ik houd meer van fruit, dit is dus vrij nieuwe voor mij)

meer suggesties welkom. :)

4

Ja hoor, is echt heel lekker.
persoonlijk lust ik ook geen chocolade vullingen/ taarten / ijs enz, alles waar chocolade in zit lust ik niet, behalve de chocolade zelf hahahaha.
maar ik had een chocobiscuit met deze vulling (zonder chocomousse) en een gewoon biscuit met deze vulling (zonder chocomousse) en die waren beiden erg lekker. (uiteraard heb ik alleen de gewone biscuit geproefd)

dus zou heel lekker moeten zijn, lijkt me.

I may not be perfect, but i'm always me

5

Ik doe altijd wat botercreme door de dulce de leche.mmmmm

6

maar een heel blikje, dat is toch een flinke laag vulling dan?
ik zou het trouwens niet zo alleen tussen de taart doen. vind ik zelf vrij droog als 1 laag. dan idd gemengd met botercreme of zo van de mix, daarvan 2 lagen en nog een laag chocomousse in het midden  :9

7 Laatst bewerkt door djehr (05-09-2012 19:03)

of zo:

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/295246_478691015484187_931027382_n.jpg

Wat dulche de leche door de chocomousse en de rest er overheen spuiten...

8 Laatst bewerkt door MamaSan (05-09-2012 19:34)

djehr schreef:

of zo:

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/295246_478691015484187_931027382_n.jpg

Wat dulche de leche door de chocomousse en de rest er overheen spuiten...

:P  :P  :P  :P  :P  :P  :P Ik begin spontaan te kwijlen van deze foto ;), mmmm!
Wat zie ik onder de witte laag? Kersen? En is die witte laag dus chocolademousse?

9 Laatst bewerkt door djehr (05-09-2012 20:55)

dit is chocobiscuit met eerst een laagje aardbeienjam (maar kersen zou ook lekker zijn  :think: ), daaroverheen vanille botercrème (dus dat zou dan chocomousse moeten worden) en daaroverheen caramel (in dit geval bebogeen, maar kan ook gewoon dulce de leche).

Dit was trouwens kettingaartje 87. Heb voor het eerst eens van alle stappen foto's gemaakt  :)

10 Laatst bewerkt door MamaSan (06-09-2012 12:33)

djehr schreef:

dit is chocobiscuit met eerst een laagje aardbeienjam (maar kersen zou ook lekker zijn  :think: ), daaroverheen vanille botercrème (dus dat zou dan chocomousse moeten worden) en daaroverheen caramel (in dit geval bebogeen, maar kan ook gewoon dulce de leche).

Dit was trouwens kettingaartje 87. Heb voor het eerst eens van alle stappen foto's gemaakt  :)

Ooh, het begint nu langzaam op mijn toetsenbord te druppen! Klinkt heerlijk allemaal, ik zou wel iedere dag een taartje willen maken als ik de tijd en rust, het geld en genoeg proefpersonen zou hebben  ;)! Ik heb 'm gezien, heel mooi taartje!