1

Onderwerp: Toef spuiten met Mascarpone creme

Voor een kennis van een collega mag ik een bruidstaart maken. Daarbij wilde ze ook cupcakes. Nu wil ik ook een paar cupcakes maken met een mooie toef erop. Omdat 1 van de taarten Mascarponecreme vulling heeft, leek het me lekker om ook de toeven hiervan te doen.
Maar kan ik puur Mascarpone met aardbeiensmaakstof gebruiken, of moet ik er nog iets door doen, zodat de toef stijf wordt.
Alvast bedankt voor jullie reacties

2

Re: Toef spuiten met Mascarpone creme

je kunt er bij twijfel altijd gelatine indoen

3

Ik dacht er een zakje klopfix of wat roomboter aan toe te voegen....

4

klopfix lijkt mij ook veel logischer dan gelatine eerlijk gezegd... :think: maar of het nodig is.... :think:

kun je het niet even uitproberen?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

gelijke delen roomboter mascarpone en poedersuiker

recept volgens rudolph

mmmmmm

roomboter luchtig kloppen
dan mascarpone op kamertemp erbij en dan de poedersuiker erbij

vind je het te slap? kan je extra poedersuiker toevoegen

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

6

Heel makkelijk, KLOP pudding- aardbei van Oetker ( was ooit Saroma) vermengen met heel klein beetje melk/slagroom zodat het iets vloeibaar is, onder de mascarpone roeren en je hebt een perfecte toef.

Klop pudding +half slagroom + half mascarpone word eigenlijk al heel stevig als toef

Geen gelatine, geen klopfix, geen poedersuiker, geen roomboter, maar heel simpel :D

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

7

Ja maar slagroom is niet zo geschikt om zo ff op een tafel te laten staan (al moet mascarpone ook gekoeld worden volgens mij)

8

Dank voor jullie reacties, Ik denk dat ik voor het recept van Rudolph ga.

9

Eigenlijk moet bijna alles gekoeld blijven of de botercreme na.

Na de presentatie, het "overschot" gelijk terug in de koeling en liever bijvullen.
Wat op de tafel heeft gestaan weggooien.

Denk aan de houdbaarheid van de vullingen en toeven ( in taart  en op cupcakes).
Op slagroom/roomkazen/mascarpone basis, dus ook bavarois en mousse is de houdbaarheid kort.

succes

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

10

ireen123 schreef:

Eigenlijk moet bijna alles gekoeld blijven of de botercreme na.

Na de presentatie, het "overschot" gelijk terug in de koeling en liever bijvullen.
Wat op de tafel heeft gestaan weggooien.

Denk aan de houdbaarheid van de vullingen en toeven ( in taart  en op cupcakes).
Op slagroom/roomkazen/mascarpone basis, dus ook bavarois en mousse is de houdbaarheid kort.

succes

De cupcakes en taart worden opgehaal door de ceremoniemeester. Ik geef het mee in een bak die op koelelementen staat. Ik zal instructies meegeven aan de ceremoniemeester
gedankt iig voor de tips