1

Onderwerp: Alcohol in de taart?

Hulp gezocht!

Ik ga vd week een taart voor mijn zus haar verjaardag maken. Nu wil zij er graag Rum in hebben.
Hoe kan ik dit het beste verwerken? :think:  En is het verstandig om een alcoholhoudende rum te nemen of alleen een smaakextract?

Alvast bedankt voor de hulp!

Geniet nooit met mate!

2

Re: Alcohol in de taart?

Zullen er kinderen van de taart eten? In dat geval beter extract pakken.
Als je een echte rum smaak met alcohol wil kan je de biscuit bevochtigen met rum voordat de vulling erop gaat.

Don't wreck a sublime chocolate experience by feeling guilty.  ~Lora Brody

3

Als de rum alcohol bevat, neem dan wel een hele lekker rum.
En dan nog, hou je van caribische rum, met die aparte smaak of hou je van Havanna Club rum?

Doe makkelijk, neem het rum aroma :D

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

4

WickedMir schreef:

Als je een echte rum smaak met alcohol wil kan je de biscuit bevochtigen met rum voordat de vulling erop gaat.

Er eten geen kinderen mee, daarom kan t ook  :D
Als ik de biscuit bevochtig, gaat dat dan niet ten koste van de stevigheid? :think:

Geniet nooit met mate!

5

Je kan gewoon rumcreme maken of Zwitserse room met rum rozijnen.. zou wel sowieso bruine rum gebruiken, bevat meer smaak

6

Emmaly schreef:
WickedMir schreef:

Als ik de biscuit bevochtig, gaat dat dan niet ten koste van de stevigheid? :think:

Ik doe het meestal met een verstuiver/plantenspuit. Dan blijft het vocht nihil en krijgt het toch net even een vleugje van de smaak en word de biscuit niet zompig ofzo  :thumb:

Don't wreck a sublime chocolate experience by feeling guilty.  ~Lora Brody

Emmaly schreef:

Nee, het bevochtigen (tremperen) van je biscuit maakt de taart juist minder droog!
Snij de taart in lagen en bevochtig iedere laag ermee. Maar, voor de 'echte' rumsmaak zou ik 'm inderdaad verwerken in een mousse, creme o.i.d.

succes!