1

Onderwerp: hoelang taart bewaren

hoi
Heb al op het forum gezocht maar kom er niet uit
Vrijdag wordt er een taart opgehaald die voor zondag is
Nou wou ik die op een mdf plaatje zetten en dan verpakken in folie kan de taart zo lang in de folie verpakt blijven ?

taart wordt gevuld met bbr en jam en afgesmeerd met botercreme

2

Re: hoelang taart bewaren

bbr moet in de koeling en dit zou ik zonder de folie doen ivm met vocht. Weet niet wanneer je de taart vult maar 2 dagen bbr is toch echt wel max. Liever een dag voordat de taart wordt opgegeten  ;)

3

banketbakkersroom is toch wel langer goed ?
en meestal lever ik de taarten ook de dag zelf maar vanaf vakantie wordt het lastig :)

4

Heb wel vaker in topics gelezen dat bbr 3-4 dagen goed blijft maar ik zelf durf dit niet. Proef na 2 dagen ook echt verschil. Ik heb voor morgen een bruidstaart met bbr die ik straks ga vullen.
Gelukkig heb ik niet vaak iets met bbr en/of slagroom  ;)

Wanneer je googled op 'banketbakkersroom houdbaarheid' kom je veel tegen  ;)

5

ik denk ook wel dat het verschil maakt of het verse is of van de mix
maar in iedere geval bedankt voor je tip

6

Hey allemaal,

heb ook een vraagje over het bewaren van een taart. Ik moet namelijk een vrij grote taart maken die dus niet in mijn koelkast gaat passen en daarnaast vanwege het werk moet ik hem waarschijnlijk (moet nog even overleggen met de baas) op zaterdag al grotendeels maken terwijl ie voor dinsdag is. Kan dit uberhaupt in jullie ervaring (ivm botercreme)? Had al wel bedacht dat ik maar een vulling moest kiezen die niet in de koeling hoeft :P

7

@weird-girl: ik zou een taart nooit 3 dagen zonder koelkast bewaren. Gebruik anders even de zoekfunctie hier.
Ookal is ie groot, even een paar plateaus uit je koelkast halen en normaliter past ie dan gewoon.
En anders toch een kleinere taart maken, in elk geval niet buiten koelkast!!!

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

@weird girl: ik zou hem zeker niet buiten de koelkast bewaren, maar persoonlijk zouik hem ook nooit zo lang van tevoren maken  :nooo  maar dat is jouw keuze...

I never met a calorie I didn't like....

9

@taartenprinsesje, dat is inderdaad punt 2  :D  Zover vantevoren zou ik ook niet doen

Dus het antwoord op je vraag: nee, niet doen

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

10

thanks voor de reacties! Mijn schema voor dan is ondertussen ook wat bekender en ik kan gewoon op zondag gaan bekleden en ook besloten om idd maar meerdere kleinere te maken. Kunnen ze in de koelkast en kan ik ook wat meer varieren in vulling :P bedankt!