1

Onderwerp: Taartzaag bot of.... ?

Hellooooo,

Ben de laatste tijd lekker aan het bakken en ben erg blij met mijn taartzaag. Nou heb ik dat ding pak en beet 6x gebruikt en nu kom ik dus mijn taarten niet meer door. Zo erg dat er scheuren ontstaan in mijn biscuit omdat ik dus gewoon door blijf duwen. Slimmmmm Hij snijdt wel makkelijk door als ik even een sneetje maak met een mes.

Is mijn taartzaag lijntje nu bot of ligt het aan mijn biscuit? Ik doe niks anders dan voorheen namelijk op zowel het bakken als de taartzaag gebruiken.

Graag advies, ik weet trouwens niet of dit de juiste locatie is voor dit topic!

Mvg,

Saskia

Re: Taartzaag bot of.... ?

ik maak ook altijd een beginnetje met een aardappelschilmesje, gewoon een klein prikje.

de goedkopere zagen zagen namelijk niet echt ;)

dus er is niets mis mee, zo lang je een beginnetje maakt.

de zaag van stadter en de grote van wilton (25 euro) hebben wel tandjes (de ene groter dan de andere natuurlijk)

ik meld je ook even, want volgens mij is dit meer iets voor taartdecoratie algemeen.

je wordt vanzelf verplaatst.

succes in ieder geval!

I never met a calorie I didn't like....

3

Ik heb ook een taartzaag met alleen een 'ijzerdraadje'. De taart goed af laten koelen (als hij te vers is brokkelt hij inderdaad af), begin maken met een mesje en dan rustig door de taart bewegen. Werkt hier prima!

ik gebruik hem ook heel graag. Ook moet ik eerst een begin maken met een mesje.
Om brokkelen aan het einde te voorkomen draai ik mijn taart steeds rond. En de taart een dag oud snijd ook makkelijker.

Groetjes Lucienne

Het leven is als een neus...Haal eruit wat er in zit!

Super bedankt iedereen! Nu weet ik zeker dat het niet aan mij ligt :) Snap alleen niet zo goed waarom ik er in het begin geen problemen mee had en nu ineens wel!

Gebruikte hem voorheen ook eerst door er met een aardappelschilmesje een sneetje in te maken,
Totdat manlief opeens thuis kwam met een elektrischemes:D geweldig ding