1

Onderwerp: bc 2:1 steviger of alleen maar zoeter

Ik wil mijn bc wat steviger hebben. Wanneer ik mijn bc heb gemixt laat ik deze altijd een tijd staan omdat deze te zacht is om mee te werken. Lijkt wel beslag, zo dun. Nu dacht ik dat misschien door 2 delen poedersuiker te gebruiken de bc wat steviger wordt. Is dit zo of wordt de bc er alleen maar zoeter van.

Ik heb ook al gelezen over crisco, wat de bc ook steviger zou maken, maar lees vaak dat het niet lekker is.

2

Re: bc 2:1 steviger of alleen maar zoeter

Je kan beter en deel van de boter vervangen door (harde) margarine.
Smaakt misschien iets minder romig dan roomboter, maar het smaakt iig beter dan crisco.
Maar aangezien je een deel vervangt en niet alles, blijf je toch de roomboter smaak houden.
Hoop dat de bc dan meer naar wens is.

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

3

ik gebruikt alleen mix van funcakes en altijd gelukt,voor afsmeren ik voegen meer boter

4

Je kunt ook de bc wat terug koelen.
Gewoon ff de koelkast in tot deze weer wat is opgestijfd.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

5

Bedankt voor de tips! Ga de margarine ook eens proberen en het koelen, al heb ik daar weinig geduld voor  :s . Met mix afsmeren durf ik eigenlijk niet, na vele smeltende taarten op het forum te hebben gezien  ;)

6

Ik smeer altijd af met de bc mix, alleen doe ik er ipv 200ml water maar 75ml in. Dat werkt altijd goed bij mij, nog nooit smeltende fondant gehad!

ik smeer ook af met mix en gewoon met 200 ml , gebruik zelf alleen marsepein maar nog nooit een smeltende taart gehad.

kijk ook eens op mijn website en laat een berichtje achter: http://miggels-taart.webklik.nl/page/homepage. Dank je wel.

8

De soort boter die je gebruikt kan ook verschil maken. Ik heb bijv. een een keer weideboter gebruikt, deze was ook minder stevig. Toen ik op de wikkel keek bleek daar veel meer water in te zitten dan in gewone roomboter.

9

ik gebruik een botercreme recept uit het blad 'lekker doen!'
Dus poedersuiker mengen met pakje boter.
Ik smeer de taart heel dun af en de vulling is op zich ook al heel zoet.
Misschien iets om voor jou ook te proberen?

10

Grasboter gebruik ik al niet omdat deze veel zachter is dan de gewone. Ik gebruik altijd de AH roomboter, die ik tot nu toe het stevigs vind. Een tijdje geleden, trouwens, had ik een pakje van EmTe (melkan). Deze was ook redelijk stevig maar toen ik de taart uit de koeling wilde halen om met een spatel glad te strijken rook ik een sterke kaaslucht. Nou lust ik geen kaas dus vond het erg vies ruiken. Heb de hele laag eraf gehaald en andere boter gebuikt.
Nou had ik vorige week de bc 1:1 een nacht in de koeling gezet en niet echt zacht laten worden. Toen gemixt en de bc was steviger. Doe ik voortaan zo. Zelfde eigenlijk als wat Ireen123 zegt  ;)
@elletje: dit is toch gewoon de 1:1?

11 Laatst bewerkt door jo-oosie (02-09-2012 21:21)

roomboter van de Aldi is ook erg geschikt:

250 boter, iets zacht maken in magnetron (klein beetje per keer !!)
250 poedersuiker erbij
1 staafje Nescafé mocca oploskoffie in theelepeltjewarm water  opgelost bijvoegen als botercreme wittig is....
Minuutje of twee doorroeren

als je direct wilt gebruiken is hij misschien iets te dun (voor afsmeren bij mij niet trouwens), maar als die een poosje terug in de koelkast gaat, wordt hij weer bijna net zo stevig als een pakje boter....

Mjammie  :P

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)