Onderwerp: Zin in barbecue met een flesje wijn...?
...Of gewoon zin in taart?
Taarten maken is leuk!
Groetjes van Lonneke
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » 3D taarten » Zin in barbecue met een flesje wijn...?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
...Of gewoon zin in taart?
Taarten maken is leuk!
Groetjes van Lonneke
Wat een SUPERGAVE taarten !!!!!!!!!!
Wauw, helemaal geweldig!!
Wauw,die pauw!!!Toppertje!
LEUK!!!
Vooral de kubus vind ik leuk zeg. Hoe heb je de maten van de lagen bepaald en hoevaak heb je ze doorgesneden?
Watvoor blik heb je voor de wijnfles gebruikt?
Heel erg leuk allemaal !!!!
Heel gaaf, vind de pauw erg mooi!
wauw gaaf zeg, de pauw is het einde!!!!!
Dankjewel iedereen voor de leuke reacties!
LEUK!!!
Vooral de kubus vind ik leuk zeg. Hoe heb je de maten van de lagen bepaald en hoevaak heb je ze doorgesneden?
Watvoor blik heb je voor de wijnfles gebruikt?
*De kubus is 10 bij 10 centimeter, gemaakt van cake. De lagen heb ik per stuk gemaakt, ruim 3 centimeter dik. Die zijn dus niet nog doorgesneden en gevuld....! Nadat ik die op elkaar heb gezet was het geheel ook ongeveer 10 centimeter.
*De wijnfles is ook gemaakt van cake en niet van biscuitdeeg. Gewoon een lange cake die ik in de vorm heb gesneden en bekleed, de fles is niet gevuld, het "kistje" eronder wel. Om de fles ligt witte vlokken, als opvulmateriaal.
De fles was voor iemand die 50 werd en van wijn houd, vandaar het jaartal: 1962 en de tekst: "een goed wijnjaar".
Groetjes van Lonneke
super! de wijnfles heb ik bewaard voor de verjaardag van mijn schoonmoeder..
hoewel mijn man langs liep en ' ow, daar kan je een mooie bacardifles van maken voor roy zijn verjaardag' .. dus dank je wel voor je inspiratie!
groetjes,
ellen
Ze zijn allemaal prachtig.
Maar hoe heb je die pauw gemaakt ?
Ze zijn allemaal prachtig.
Maar hoe heb je die pauw gemaakt ?
Geweldig en vertel...vertel hoe je die pauw hebt gemaakt
1x is genoeg....
Ooh die zijn gaaf!
Vooral de rubik's cube vind ik erg vet.
Mag ik die opslaan? Is een leuk idee voor op school.
En ik ben ook benieuwd hoe je de pauw hebt gemaakt. Heb je daar misschien wat meer foto's van?
Hele gave taarten zeg!! echt genieten om naar te kijken!
Soooooooww.................ik blijf maar omhoog scrollen, wat geweldig, allemaal stuk voor stuk prachttaarten!!!
Enne..bedankt alvast voor de tips...
Ik heb altijd zininTAART!
Mooie parade heb je gemaakt zeg, !
Wat een geweldige parade!!!!
Vind de kubus echt geweldig!!!! En de pauw, en de fles....
Pfffff wat kan jij goed verzinnen zeg!!!!!!!
en ook ik wil graag meeeeer pauwfoto's
wat gaat er schuil onder die staart? een boltaartje? is kop/nek massief fondant of....?
Ooh die zijn gaaf!
Mag ik die opslaan? Is een leuk idee voor op school.En ik ben ook benieuwd hoe je de pauw hebt gemaakt. Heb je daar misschien wat meer foto's van?
Natúúrlijk mag je de kubus opslaan! Die heb ik ook gewoon op internet gevonden hoor!
wat gaat er schuil onder die staart? een boltaartje? is kop/nek massief fondant of....?
Hahaha, leuk dat iedereen die pauw zo bijzonder vind!
Ik heb nog 1 foto daarvan, maar die is niet zo erg anders dan de andere foto hoor, in ieder geval zie je net wat er onder de staart zit, maar je kan de staart misschien we wat beter zien...
Ik zal het proberen uit te leggen:
* Onder de pauw zit een taart van 20 cm, die heb ik schuin doorgesneden, het mes heb ik recht in het midden (precies op de helft dus) op de taart gelegd, en dan schuin gesneden tot ik aan de zijkant op de helft uit kwam, het deel dat eraf kwam heb ik omgedraaid er weer bovenop gelegd (op het niet afgesneden gedeelte) Jeetje wat is dat moeilijk uitleggen zeg... Stel: de taart is 4 cm hoog, en de helft van de taart is schuin eraf gesneden, en er op het hoge gedeelte weer op gelegd, dan is de taart schuin: aan 1 kant maar 2 cm, in het midden nog steeds 4 cm en op het hoge gedeelte 6 cm.
Nou dat is dus de taart, die kan je gewoon snijden, vullen en bekleden.
* De "veren" heb ik allemaal van tevoren gemaakt, de marsepein iets verstevigen en de veer vormen, toen heb ik ze een paar dagen in de Blanda gelegd, zodat ze iets rond werden.
* Het hoofd en de nek zijn geheel van marsepein, en die staat er eigenlijk een beetje los voor.
Meer kan ik er eigenlijk niet over uitleggen, ik ben benieuwd of ik nu ook allemaal pauwen tegenkom van jullie in deze rubriek!
Groetjes van Lonneke
Mijn avatarpauw komt ook even hoi zeggen
Heeeeeel gave parade!!
mmaas schreef:Ooh die zijn gaaf!
Mag ik die opslaan? Is een leuk idee voor op school.En ik ben ook benieuwd hoe je de pauw hebt gemaakt. Heb je daar misschien wat meer foto's van?
Natúúrlijk mag je de kubus opslaan! Die heb ik ook gewoon op internet gevonden hoor!
Carien schreef:
wat gaat er schuil onder die staart? een boltaartje? is kop/nek massief fondant of....?Hahaha, leuk dat iedereen die pauw zo bijzonder vind!
Ik heb nog 1 foto daarvan, maar die is niet zo erg anders dan de andere foto hoor, in ieder geval zie je net wat er onder de staart zit, maar je kan de staart misschien we wat beter zien...
Ik zal het proberen uit te leggen:
* Onder de pauw zit een taart van 20 cm, die heb ik schuin doorgesneden, het mes heb ik recht in het midden (precies op de helft dus) op de taart gelegd, en dan schuin gesneden tot ik aan de zijkant op de helft uit kwam, het deel dat eraf kwam heb ik omgedraaid er weer bovenop gelegd (op het niet afgesneden gedeelte) Jeetje wat is dat moeilijk uitleggen zeg... Stel: de taart is 4 cm hoog, en de helft van de taart is schuin eraf gesneden, en er op het hoge gedeelte weer op gelegd, dan is de taart schuin: aan 1 kant maar 2 cm, in het midden nog steeds 4 cm en op het hoge gedeelte 6 cm.
Nou dat is dus de taart, die kan je gewoon snijden, vullen en bekleden.* De "veren" heb ik allemaal van tevoren gemaakt, de marsepein iets verstevigen en de veer vormen, toen heb ik ze een paar dagen in de Blanda gelegd, zodat ze iets rond werden.
* Het hoofd en de nek zijn geheel van marsepein, en die staat er eigenlijk een beetje los voor.
Meer kan ik er eigenlijk niet over uitleggen, ik ben benieuwd of ik nu ook allemaal pauwen tegenkom van jullie in deze rubriek!
Groetjes van Lonneke
Bedankt voor je uitleg,het is me helemaal duidelijk!Hij gaat op mijn wensenlijstje.
Wat een ontzettend gave parade!! Ik ben helemaal weg van bugs en je muisjes
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » 3D taarten » Zin in barbecue met een flesje wijn...?