Onderwerp: Vragen over decoreren
Dag allen,
na een zoektocht met behulp van de zoekfunctie, toch maar een topic geopend..
Ik ga voor mijn zusje haar bruiloft de bruidstaart maken (mijn eerste bruidstaart!). Ze trouwen op 21 september. Helaas woon ik niet in de buurt en moet de taart van te voren in de vriezer.
Nu heb ik het zo bedacht dat er 3 taarten komen: 20 - 25 - 30. Deze worden niet gestapeld maar komen op zo'n mooie verspringende etagiere te staan.
komen ze hoor:
1. de 30cm wordt een echte nepperd. Kan ik die nu al bekleden of komen er dan scheurtjes in door het uitharden?
2. Ik heb bedacht er allemaal bloemen op te maken als in een bloemenwaterval, dat bij iedere taart. Kan ik ze maken van fondant? of is het toch echt beter om dit met bijv gumpaste te maken?
3. Als ik de bloemetjes heb gemaakt kan ik die dan al op de taart doen en dan hup de vriezer in of krijg ik dan problemen bij het ontdooien van de taart? of moet ik al de bloemen buiten de vriezer bewaren? in de koelkast? buiten de koelkast? (we wonen in een appartement, heb geen koele plaats in huis!)
4. Waar kan ik de bloemen het beste mee vastplakken? wordt het de dag van te voren bloemenplakken geblazen en hopen dat het allemaal goed komt? haha dat is wel een spannende versie, hoop dat iemand met een briljant idee komt
5. waar maken jullie het liefst het (satijnen)lint mee vast? die wil ik namelijk graag als rand rondom de taart doen.
ok, hier laat ik het eerst maar bij, dat zijn er al een heleboel! ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen om de taart tot een succes te maken!
lfs Marieke