1

Onderwerp: twijfel

ik twijfel of ik de sugar gun zal aanschaffen. :s
het is natuurlijk niet een apparaat van een paar euro. :nooo
nu is het zo dat door fysieke redenen ik niet zoveel kracht heb in mijn handen.
graag zou ik van jullie vernemen of de sugar gun veel fysieke kracht van je vraagt.
mocht dit nl zo zijn dan is het voor mij niet het aanschaffen waard.

b.v.d

vrienden zijn net als de sterren,
je kunt ze niet altijd zien, maar ze zijn er wel.

2

Re: twijfel

Qua kracht hangt het er een beetje af waar je hem voor wilt gebruiken.
Dikkere slierten, bijvoorbeeld die om een gedraaide kabel om je taart te maken en ook haartjes bijvoorbeeld gaat redelijk makkelijk zonde al te veel kracht zetten. Maar wil je dunne lijntjes, bijvoorbeeld om een puzzelplaatje zwarte randjes te geven, dan moet je toch wel aardig hard knijpen (zeker met fondant, al kan je dat wat soepeler maken door er wat Crisco of andere shortening door te kneden)

In het algemeen gezegd:
Hoe kleiner het gaatje hoe meer kracht je moet zetten :rolleyes:  :lol: !

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Ik sluit me aan bij Tom Poes : ik heb een haat-liefdeverhouding met m'n sugargun . Hij doet vaak wat ik wil maar als ik dunne sliertjes moet hebben dán....%*@!#$

En toch zou ik hem niet willen missen dus is het de investering m.i. wel waard .

Carpe Diem !

4

Ik gebruik marsepein en ik hoeft nooit kracht te zetten (vliegt er bijna doorheen). Is wel Zeelandia marsepein. Met fondant heb ik eigenlijk geen ervaring.... Ik zou 'm iig niet meer kunnen/willen missen  :)

5

Ik gebruik hem met fondant, ff in de magneping, heel ff hoor denk eraan warm, en het vliegt erdoorheen.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

6

Hier ook alleen goede ervaringen. Fondant moet wel goed soepel zijn (doorkneden met wat crisco in je handen). Had hier op het forum gelezen dat het best wat kracht zou kosten, dus was erg verbaasd toen ik het apparaatje voor het eerst gebruikte... Ging super makkelijk!

7

Hoi Tava,

Hier iemand met hetzelfde probleem.
Ik heb destijds voor het kleipistool van Makin's gekozen. Zitten ook veel verschillende schijfjes bij en bij deze hoef je niet in te drukken, maar draaien. Werkt echt heel fijn en gemakkelijk.
Ook is ie makkelijk uit elkaar te halen en goed schoon te maken.

In dit bericht zie je er een afbeelding van:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=8930

Ik heb 'm bij de plaatselijke boek- en hobbywinkel besteld destijds. Is wel wat duurder dan de SugarCraftgun. Ik heb er toen iets meer dan 30 euro voor betaald.
Misschien is dit een alternatief?

Succes!

8

Ik gebruik hem bijna bij iedere taart die ik maak.
Maar vind dat je er wel kracht voor nodig hebt. En inderdaad hoe groter de sliert hoe makkelijker  :)

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

9

bedankt allemaal voor jullie reactie's
ik ga er eens goed over nadenken

10

Ik heb 'm. Helaas heb ik ook door fysieke redenen weinig (soms zelfs helemaal geen) kracht in m'n handen :(. Ik gebruik de sugar gun zelden tot nooit zelf. Als ik er iets mee wil dan helpt mijn man me want zelf kan ik het niet.
Nu is het zo dat ik ook geen marsepein kan kneden, ook dat doet mijn man voor mij. Uitrollen kan ik soms wel zelf, en soms niet, hangt een beetje van het moment af. Ik denk dat als je wel kan kneden, de sugar gun ook wel zal lukken, maar zeker weten doe ik dat niet.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

11

Carin schreef:

Ik heb 'm. Helaas heb ik ook door fysieke redenen weinig (soms zelfs helemaal geen) kracht in m'n handen :(. Ik gebruik de sugar gun zelden tot nooit zelf. Als ik er iets mee wil dan helpt mijn man me want zelf kan ik het niet.
Nu is het zo dat ik ook geen marsepein kan kneden, ook dat doet mijn man voor mij. Uitrollen kan ik soms wel zelf, en soms niet, hangt een beetje van het moment af. Ik denk dat als je wel kan kneden, de sugar gun ook wel zal lukken, maar zeker weten doe ik dat niet.

ook ik kan de ene keer beter kneden en uitrollen dan de andere keer.
ik heb de sugar gun nog niet besteld, wil kijken of ik er een keer een kan lenen of ik ga voor het kleipistool van makins, waar Cynthi@ het over heeft.
nog even goed over nadenken.

12 Laatst bewerkt door Bommeltje (01-09-2012 22:50)

Ik weet niet of je in de buurt van een winkel in taartdecoratie woont.. maar wellicht kun je langs gaan en vragen of ze er 1 voor demonstraties hebben.

Ik heb zelf altijd een Sugarcraft gun liggen om het voor te doen, en laat het de mensen ook altijd even zelf voelen..

Even een puntje over dat pistool van Makins..

Het is een klei pistool..  niet voedselveilig  :nooo

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

13

Bommeltje schreef:

Ik weet niet of je in de buurt van een winkel in taartdecoratie woont.. maar wellicht kun je langs gaan en vragen of ze er 1 voor demonstraties hebben.

Ik heb zelf altijd een Sugarcraft gun liggen om het voor te doen, en laat het de mensen ook altijd even zelf voelen..

Even een puntje over dat pistool van Makins..

Het is een klei pistool..  niet voedselveilig  :nooo

Ook ik heb weinig knijpkracht in mijn handen en heb dus een Makin pistool omdat je hiermee kan draaien en niet hoeft te knijpen. Deze heb ik gekocht op de DutchCakeEvent van een mevrouw uit Florida. Zij gebruikte dit bij een demo en verkocht het bij haar stand !!!

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

14

Dat ze het verkocht op haar stand, maakt het nog niet voedselveilig  ;)  wellicht bestaan deze pistolen ook in een voedselveilige versie..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

15

[MOVE] -> taartdecoratie algemeen

16

tava schreef:
Carin schreef:

ook ik kan de ene keer beter kneden en uitrollen dan de andere keer.
ik heb de sugar gun nog niet besteld, wil kijken of ik er een keer een kan lenen of ik ga voor het kleipistool van makins, waar Cynthi@ het over heeft.
nog even goed over nadenken.

Ik weet niet waar je woont maar je zou de mijne best even mogen komen proberen hoor!
En anders zou ik bijna zeggen: wel aanschaffen. Want op de dagen dat het met mijn handen goed gaat, en ik de gun dus zelf kan gebruiken, is 'ie wel echt super hoor! En misschien heb jij voor de mindere dagen ook wel een hulpje thuis? ;)

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

17

Gewoon een fikse klodder crisco door je fondant mengen, en dan bedoel ik ook echt een fikse! klodder! En dan zijn zelfs de kleinste gaatjes geen enkel probleem!

Ik zat ook altijd te klungelen en afgelopen maandag bij Wendy zag ik de bui al hangen, maar ze gaf deze tip en 't vloog er letterlijk door heen!
En zelfs met mijn linker hand, waarbij ik al weken last heb van mijn arm en krachtverlies in mijn hand geen enkel probleem!

18

ook ik heb weinig kracht in mn handen, maar ook de dunne sliertjes is hier geen probleem (marsepein)

Beginneling :)

19

Hoi,

Als je in de buurt van rotterdam/barendrecht woont, mag je hem van mij ook wel een keer lenen.
Ik gebruik hem meestal met marsepein, omdat dit inderdaad veel soepeler gaat.
daarnaast gebruik ik hem het meeste met zwart en marsepein krijg ik nu eenmaal mooier zwart dan fondant.
maar de tip met veel crisco er door ga ik zeker nog proberen, dus bedankt daarvoor.

groetjes Sandra

I may not be perfect, but i'm always me

20

nagelsan schreef:

Hoi,

Als je in de buurt van rotterdam/barendrecht woont, mag je hem van mij ook wel een keer lenen.
Ik gebruik hem meestal met marsepein, omdat dit inderdaad veel soepeler gaat.
daarnaast gebruik ik hem het meeste met zwart en marsepein krijg ik nu eenmaal mooier zwart dan fondant.
maar de tip met veel crisco er door ga ik zeker nog proberen, dus bedankt daarvoor.

groetjes Sandra

bedankt voor je vriendelijke aanbod maar ik woon helaas te ver bij je vandaan. Woon in de omgeving van Hoogeveen ( Drenthe)

21

ik heb ook weinig kracht in mijn handen maar ben er wel heel blij mee,
dat van het kleinste gaatje klopt wel, maar met veeeel crisco is het wel te doen. Mijn ervaring is ook dat je die veel voor zwarte lijntjes gebruikt en zwarte voorgekleurde fondant lijkt door de vele kleurstof zo wie zo altijd al wat soepeler. Ik vind hem onmisbaar, zeker als je veel poppetjes en kindertaarten maakt.

Nou moet ik zeggen dat bv satinice er makkelijk door gaat als ander merk.
Maar ik denk dat je er geen spijt van krijgt. Je kan altijd een beetje in etappes werken he, dat doe ik ook.