1

Onderwerp: Genache maken en bewaren?

Graag zou ik jullie hulp willen bij het volgende:

Ik wil genache maken ( dit ga ik voor het eerste keer maken).
Bij de recepten staat het volgende:300 ml slagroom en 300 gram chocola. Moet ik pak slagroom gebruiken die in de koeling staat in de supermarkt? En chocola, moet dat reepjes zijn? Kan ik bijv niet nutella gebruiken, als ik melk cochola wil maken?

Ik wil genache gebruiken om het af te smeren, niet als vulling. Moet ik dan de genache niet opkloppen?

En als laatst. Hoe kan ik genache bewaren? Kan het in de vriezer bewaard worden en voor hoe lang?

Alvast bedankt.

2

Re: Genache maken en bewaren?

Als ik het maak gebruik ik gewoon repen chocolade en gewoon de bekertjes/pakjes slagroom in het koelschap. Maar ik vul er dan mee.

Als je bij de recepten kijkt en dan bij bekleden decoreren staat er ook een recept van Ganache en daarin ook weer een link met how to!!! Misschien dat je er wat aan hebt!!!

3

Vanessa81 schreef:

Als ik het maak gebruik ik gewoon repen chocolade en gewoon de bekertjes/pakjes slagroom in het koelschap. Maar ik vul er dan mee.

Als je bij de recepten kijkt en dan bij bekleden decoreren staat er ook een recept van Ganache en daarin ook weer een link met how to!!! Misschien dat je er wat aan hebt!!!

Bedankt voor je antwoord.
Bij bekleden had ik het natuurlijk niet gezien.

Weet je ook hoe ik het kan bewaren en voor hoelang?

4

Niemand die mij hiermee kan helpen??  :(

5

Ganache kan je enkele dagen in de koelkast bewaren maar let wel dat er verse room in verwerkt zit. Als je de room laat doorkoken, kan het net een dagje of 2 langer bewaard blijven. Je kan die ook invriezen.

Je gebruikt best room van 35% vetgehalte of meer.
Chocolade moet van goede kwaliteit zijn.
De verhouding van 300g chocolade met 300ml room is enkel voor pure chocolade.

Ik raad je aan van even de zoekfunctie te gebruiken want zo ga je heel veel informatie vinden.

Enne, nee, met nutella kan je geen ganache maken. Nutella is immers geen chocolade maar chocopasta.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

6

Marie-Popo schreef:

Ganache kan je enkele dagen in de koelkast bewaren maar let wel dat er verse room in verwerkt zit. Als je de room laat doorkoken, kan het net een dagje of 2 langer bewaard blijven. Je kan die ook invriezen.

Je gebruikt best room van 35% vetgehalte of meer.
Chocolade moet van goede kwaliteit zijn.
De verhouding van 300g chocolade met 300ml room is enkel voor pure chocolade.

Ik raad je aan van even de zoekfunctie te gebruiken want zo ga je heel veel informatie vinden.

Enne, nee, met nutella kan je geen ganache maken. Nutella is immers geen chocolade maar chocopasta.

Bedankt voor je antwoord. Ik had de zoekfunctie gebruikt, maar kwam even niet uit. Ga het nog eens proberen anders..
Bedankt voor je antwoordt nogmaals.

gr