Onderwerp: De bruidstaart voor mijn broer en schoonzusje
Vandaag een jaar geleden heeft mijn broer mijn schoonzusje ten huwelijk gevraagd en gisteren zijn ze getrouwd.
Vorig jaar half september was mijn moeder jarig en hoorde de visite van hun voorgenomen huwelijk. Natuurlijk waren er een paar die vroegen of ik de bruidstaart soms ging maken. Mijn reactie was: bruidstaarten begin ik niet aan hoor, mij te veel stress! En toen zag ik de geschrokken gezichten van mijn broer en schoonzusje. Eh, wij hadden het jou willen vragen, was hun reactie
Natuurlijk heb ik wel ja gezegd
Want ik vond het ook wel weer erg leuk dat ze mij vroegen.
Mijn broer is schaker en toen ik een leuke schaak topper op internet tegen kwam, gemaakt door iemand uit Israel, stond in ieder geval al vast dat zo'n topper erop moest komen. Hiervoor heb ik een mal besteld in Amerika.
Aangezien we met 8 personen waren overdag, hebben we samen besloten om een taart van 2 lagen op een standaard te maken, zodat er toch nog een beetje een taart van formaat zou staan. De bovenste taart is een dummy, deze kunnen ze dus nog heel lang bewaren.
De taart was het toetje van het diner. Voor de gasten 's avonds waren er gebakjes.
Ik wist niet hoe de jurk zou zijn, maar gisteren bleek de taart heel mooi bij de jurk te passen 
De feestelijke receptie werd gevierd in Kasteeltje Dussen. De taart hebben we de avond ervoor al gebracht, wat ik wel heel spannend vond, want toen had ik geen zicht meer op de taart. Maar gelukkig was hij gisteren nog helemaal in orde 
De taart was gevuld met Hero Fruitpasta aardbei en Lemoncurd. En bekleed met fondant, gekleurd met ivory. De rozen zijn van marsepein gekleurd met burgundy met een beetje oranje erdoor om ze wat roder te krijgen.
De vader van mijn schoonzusje is niet zo'n makkelijke eter en wilde zelfs een tweede stukje 
Nou hier komt ie dan: