1

Onderwerp: Wat doe ik in Godsnaam verkeerd?!

Hallo dames,

Ik ben hier niet zo heel lang, maar lees al 1 jaar lang heel actief mee. Ik kon geen antwoord op mijn vraag vinden en als jullie een link hebben zou het fijn zijn.
Hier komt alsnog mijn verhaal.

Ik maak de basisbiscuit, maar hij komt niet omhoog! Ik word er onderhand een beetje moe van! Dit is poging 3 en toch komt hij niet omhoog.
Eieren in heet water, met suiker goed mixen ongeveer 12 minuten gaat super. Ziet eruit als lobbige slagroom om het zomaar te zeggen.
Daarna gaat het mis. Gezeefde bloem/maizena gaat er doorheen en snufje zout. Spatelen/vouwen, gaat ook goed, maar daarna hou ik een klein beetje beslag over wat op cake beslag lijkt. Zucht!  :(
Hij gaat dan in een bakvorm van 26 cm, voor verwarmde oven van 180 graden. Eerst 160 daarna laat ik het oplopen.

Wat doe ik verkeerd en wat moet ik veranderen? Heb dit eerst ook gedaan, maar toen kreeg ik een hele mooie strakke biscuit.

I ♥ Cake!

2

Re: Wat doe ik in Godsnaam verkeerd?!

jeetje wat vervelend. Het lijkt me dat het probleem toch in het laatste gedeelte zit. Misschien vouw je te lang of te krachtig ? Of toch net niet goed qua techniek?
Kijk ook even goed je recept na, ik heb hier ook wel eens gepost dat het verkeerd ging en niet wist hoe, bleek ik later toch een rekenfout te hebben gemaakt en de verhoudingen niet goed te hebben. Ik keek er steeds overheen.

Maar als dat allemaal goed gaat dan weet ik het ook echt niet. Heb het nog nooit gehad.

3

ik weet niet wat je fout doet, want ik gebruik altijd biscuitmix. Als het je echt niet gaat lukken is het misschien een idee om ook eens de mix te proberen? die is bij mij nog nooit mislukt, behalve dan 1 x kapot uit de vorm, maar dat was mijn eigen schuld :grr:

Ik heb maar 1 tip en dat is om over te stappen op biscuitmix.
Succes verzekerd!

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

5

Ik spatel niet te lang voor mijn eigen gevoel, want als ik niet te lang spatel heb ik nog allemaal bloem en maizena wat niet goed gemengd is.

Ik heb een biscuitmix liggen van een kilo, maar wilde toch eerst onder de knie hebben hoe jezelf een mooie biscuit bakt.
Denk dat ik dat vandaag maar eens ga proberen, want wil toch morgen een taart hebben op tafel.  :o

Bedankt dames!

I ♥ Cake!

6

de mix is bij mij ook nog nooit mislukt.

succes!!

7

zoals jij het omschrijft zou het toch moeten lukken...

zoals de andere dames al aangeven...de mix is een uitkomst! I love mix!

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

8

Eigenlijk denk ik dat je je eieren nog langer moet mixen.

Mix je met een staande mixer of een handmixer? Met een handmixer moet je wel 15- 20 minuten mixen. Verder moet je ervoor zorgen dat je kloppers niet volledig onder komen te staan want dan kun je er niet voldoende lucht in kloppen. Je eieren met suiker moeten ongeveer verdubbeld zijn in volume als je klaar bent. Verder 'knispert' het beslag een beetje.

9

Eigenlijk denk ik dat je je eieren nog langer moet mixen.

Mix je met een staande mixer of een handmixer? Met een handmixer moet je wel 15- 20 minuten mixen. Verder moet je ervoor zorgen dat je kloppers niet volledig onder komen te staan want dan kun je er niet voldoende lucht in kloppen. Je eieren met suiker moeten ongeveer verdubbeld zijn in volume als je klaar bent. Verder 'knispert' het beslag een beetje.

10

Ik mix niet met een handmixer. Dus met zo'n mix apparaat die je vast kunt zetten en er een kom onder zit.

Ik heb de mix geprobeerd en het is gelukt. Denk dat ik toch maar de mix ga gebruiken volgende keer.

I ♥ Cake!

11 Laatst bewerkt door Pandora (31-08-2012 09:32)

Nou wat ik nogal vreemd vind, is dat er staat: "eieren in heet water"???? :rolleyes: Daar heb ik nog nooit van gehoord om een biscuit te bakken. Weet wel dat alles op kamertemperatuur moet. Misschien is dat het wel.... :think:

12

Pandora schreef:

Nou wat ik nogal vreemd vind, is dat er staat: "eieren in heet water"???? :rolleyes: Daar heb ik nog nooit van gehoord om een biscuit te bakken. Weet wel dat alles op kamertemperatuur moet. Misschien is dat het wel.... :think:

Als je biscuit maakt zonder mix dan moet je de eieren verwarmen door bijvoorbeeld ze te kloppen boven een kom heet water of je legt ze van tevoren in heet water.

13 Laatst bewerkt door Pandora (31-08-2012 10:55)

djehr schreef:
Pandora schreef:

Als je biscuit maakt zonder mix dan moet je de eieren verwarmen door bijvoorbeeld ze te kloppen boven een kom heet water of je legt ze van tevoren in heet water.

Ik heb hier écht nog nooit van gehoord.... :o Maar wel weer wat bij geleerd. :Y Maarre....Wat is het dan eigenlijk voor beslag?? :rolleyes:

14 Laatst bewerkt door djehr (31-08-2012 12:33)

Dat is gewoon biscuit beslag  :)
Het schijnt dat je door de eieren te verwarmen je ze luchtig kan kloppen.

15

zonder heet water kloppen ze ook luchtig hoor ( kwam ik achter door een fout haha ) het duurt alleen veeeeeellllll langer haha