1

Onderwerp: Hulp gevraagd...wat moet ik allemaal bestellen??

Hallo,

Ik heb een vraag...Wat heb ik allemaal nodig qua spullen en ingrediëntenkeuze voor het maken van taarten..
Ben een startende en zie zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik wil een klein bol "mep"taartje maken en een grote verjaardagstaart voor ong 25 personen.

* Welke vorm voor de grote taart en welk merk?
* wellke vorm voor de kleine taart, las iets over blanda??
* Hoeveel aan biscuitmix heb ik nodig? Of kan ik het beter met cakemix doen?
* Kan ik beter foundant of beter marsepein gebruiken voor de 3d figuren?
* Welk gereedschap moet je zeker hebben voor een starter en welk merk? te denken valt aan modelleergereedschap, welk rolletje, taartzaag ed.
* Kan ik beter witte foundant/marsepein nemen en dan kleurstoffen? Of voorgekleurde?

Hoop dat ik geholpen hiermee kan worden....want wil alvast zsm alles gaan bestellen en oefenen.

Alvast bedankt!!

2

Re: Hulp gevraagd...wat moet ik allemaal bestellen??

Qua hoeveelheden van vormen en mixen kun jet beste kijken in de tabellen, links.

Wat je écht nodig hebt, is inderdaad een vorm, een roller. Iedereen zweert bij een smoother (om glad te strijken) ik vind dat ondingen en doe het met mijn hand.
Dan van tools en zo, heb ik in het begin met keukengerei gedaan, pizzasnijder om de randen te snijden, mesje, lepeltje enz.
Maar een setje is wel handig, met boltool, iets scherps, ik weet allemaal niet hoe het heet.. :o

Qua uitstekers enz. is eigenlijk heel persoonlijk.

Fondant of marsepein is ook persoonlijk. Ik vind zelf kleuren veel te omslachtig en koop altijd al gekleurde fondant.
In de webshop kun je een starterspakket kopen, wit met een stuk of 5 kleurtjes.

3 Laatst bewerkt door jolandavrk (31-08-2012 13:09)

Hoi hoi,

voor het aantal personen kun je hiernaast bij de tabellen kijken welke vorm je zou  willen gebruiken.
Bisquit mix heb je aan een pak van 1 kg genoeg.
Voor het boedseren kun je het beste fondant nemen.
Voor modelleer gereedschap zou ik kijken bij de pme tools ( maar mischien heb je om te beginnen ook nog wel wat tools van klei of zo).
De kleuren rood en zwart zijn iets minder goed te kleuren de andere kleuren gaat  gewoon  goed.
Om te beginnen kun je je fondant ook wel een keertje met je deegrol uitrollen. En als je het dan leuk vind kun je altijd nog een grote roller aanschaffen.

Ik hoop zo ongeveer alles te hebben  beantwoord

Met vriendelijke groet
Jolanda

4

ik zag van de week bij xenos trouwens een setje tools voor een paar euro.

5

Die setje tools voor €4,00 zag ik ook liggen, had het gepakt en daarna teruggelegd en dacht ah komt wel de volgende keer..

Maareh, is het 'n aanrader? Zat er nou ook zo'n 'bolletje' aan om rozen  aan de ene kunt dunner te kunnen maken? Dan ga ik t morgen direct halen..

@Topicstarter; Taartzaag, smoother, sierranden, uitstekers, spatel, botercreme (voor het afsmeren), biscuitmix,  dan zijn ongeveer de dingen die ik al heb gehaald voor het maken van mijn 1ste taart..
Wat betreft welke bakvorm ik moet halen ben ik er zelf ook nog niet uit, en ook qua marsepein/fondant.. Hoor de meeste zeggen dat Zeelandia/Bakels goed zijn, iemand die weet waar deze te koop/te bestellen zijn?