1

Onderwerp: Ik weet het even niet meer.... bruidstaart maken voor 50 personen

Hoi dames,
Ik mag voor mijn vriendin haar bruiloft haar taart maken  :D
Hartstikke leuk natuurlijk. Hij moet voor 50 personen worden en een stapel van 3 of 4 lagen.
Nou had ik zitten rekenen welke taarten ik dan moest bakken. Ik dacht aan 30 - 25- 20
Er moeten aan de zijkanten grote fondant rozen komen en bovenop ook een bosje met rozen.
Ik had mijn bakblikken gehaald en opgestapeld, maar het lijkt nu alsof 5 cm (dus 2,5 cm aan elke kant) zo weinig ruimte is... te weinig...
Ik ben nu ongelovelijk aan het twijfelen geslagen, vanacht al gedroomd dat ALLES mis ging  :|

Ik wil graag willen weten welke maten jullie zouden gebruiken om te stapelen zodat de rozen nog aan de zijkant kunnen.

www.Leoniestaarten.nl
Omdat er altijd wel een reden voor een taart is!

2

Re: Ik weet het even niet meer.... bruidstaart maken voor 50 personen

Doordat je blikken/bakpannen een omgevouwen randje hebben lijkt de ruimte op die randjes heel weinig. Ik vind zelf de maten die je noemde een mooi verschil hebben in grootte....

Volg je hart...want dat klopt!

3

Re: Ik weet het even niet meer.... bruidstaart maken voor 50 personen

Misschien kun je hier iets mee: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=101284 zie dat daar toch meer verschil zit tussen de vormen.

En deze vraag mag gewoon in taartdecoratie algemeen, omdat het niet echt specifiek met bakken voor anderen te maken heeft.

[MOVE] -> taartdecoratie algemeen