1

Onderwerp: Blijf maar zoeken.....

Hallo dames,

ik heb nu al meerdere vragen gesteld maar ik blijf zoeken maar krijg niet echt een antwoord.

Ik moet voor zondag ochtend een taart hebben voor de fam. Deze vul ik met zwitserseroom. Nu is de vraag......... Als ik hem vrijdag afsmeer en bekleed, zaterdag de freubels eropzet en zondag breng , is het dan goed?
En hoelang mag hij buiten de koelkast om hem aan te snijden want ze zetten de taart vast op tafel zodat iedereen een stukje kan pakken.

groetjes en bedankt maar weer :D

Carpe diem!

2

Re: Blijf maar zoeken.....

Ik zou hem vrijdag bakken, zaterdag bekleden en de freubels er op en dan kun je hem zondag brengen. Hoe lang hij op tafel kan staan, ligt denk ik vooral aan het weer, temperatuur.

Succes!!

3

Evak schreef:

Hallo dames,

ik heb nu al meerdere vragen gesteld maar ik blijf zoeken maar krijg niet echt een antwoord.

:think: Als ik eens even terugzoek heb je deze vraag toch nog helemaal niet gesteld? En je hebt toch ook gewoon antwoord gekregen op je andere vragen? Maar misschien begrijp ik je verkeerd :)

Anyway: Zwitserse room is erg gevoelig voor bederf vanwege de slagroom, dus ik zou 'm echt pas zo laat mogelijk op zaterdag vullen en afsmeren. Ik weet niet wat voor weer het in Nederland nu is, maar weer vanwege de slafroom zou ik 'm ook NIET buiten de koelkast bewaren, alleen een uurtje voor aansnijden buiten de koelkast op temperatuur laten komen.

Hopelijk kun je hier wat mee? :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4 Laatst bewerkt door Adrienne (30-08-2012 19:59)

{edit} 2x hetzelfde, is niet nodig ;)

Groetjes, Adrienne

5

Echt geen uur vooraf uit de koelkast halen. Slagroomtaarten eet je koud je bacteriën vermenigvuldigen zich mega snel in zoiets bederfelijks.
ook met het bekleden en decoreren, zo kort mogelijk uit de koelkast houden
En de avond ervoor maken of het liefst nog 's ochtends... kan je niet 2 dagen laten staan..

6

Als ik TS goed lees dan is het voor de eigen familie. Je weet dus precies wat er met de taart is gebeurd vooraf: in dat geval heb ik er geen enkele moeite mee om te bc ( ja, ik smeer af met LEKKERE botercreme, en niet zo'n doorzichtig laagje ;) ) niet keihard te serveren, maar op temperatuur te laten komen.

Als hij zelfs geen uurtje buiten de koelkast zou mogen maar alleen maar in de koelkast, dan zou ik dus de moeite niet nemen om 'm te decoreren :+

Groetjes, Adrienne

7

Adrienne schreef:
Evak schreef:

Hallo dames,

:think: Als ik eens even terugzoek heb je deze vraag toch nog helemaal niet gesteld? En je hebt toch ook gewoon antwoord gekregen op je andere vragen? Maar misschien begrijp ik je verkeerd :)

Anyway: Zwitserse room is erg gevoelig voor bederf vanwege de slagroom, dus ik zou 'm echt pas zo laat mogelijk op zaterdag vullen en afsmeren. Ik weet niet wat voor weer het in Nederland nu is, maar weer vanwege de slafroom zou ik 'm ook NIET buiten de koelkast bewaren, alleen een uurtje voor aansnijden buiten de koelkast op temperatuur laten komen.

Hopelijk kun je hier wat mee? :)

Haha, ik bedoel van sorry, ik heb al meerdere vragen gesteld. En kreeg geen antwoord via google :nooo

Carpe diem!

8

Oke.... met andere woorden kan ik beter geen taart maken met slagroom en room haha... ik heb niet zoveel tijd dus moet het eigenlijk wel over 3 dagen doen.. Andere lekkere ideeen met Room?

Carpe diem!

9

Evak schreef:

Haha, ik bedoel van sorry, ik heb al meerdere vragen gesteld. En kreeg geen antwoord via google :nooo

Aha, nu snap ik het! Nou, er is geen limiet op het aantal vragend ta je 'mag' stellen, hoor ;), dat zou eruit zien! :)

Bedoel je dat je banketbakkersroom hebt, die je graag wilt verwerken? Je zou er Botercreme Extra mee kunnen maken:
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/3 … ème+extra/

Is ook geen vulling die lang buiten de koeling mag, maar iets minder gevoelig dan slagroom, als je de room met water aanmaakt ipv met melk.

Groetjes, Adrienne

10

Adrienne schreef:

Als ik TS goed lees dan is het voor de eigen familie. Je weet dus precies wat er met de taart is gebeurd vooraf: in dat geval heb ik er geen enkele moeite mee om te bc ( ja, ik smeer af met LEKKERE botercreme, en niet zo'n doorzichtig laagje ;) ) niet keihard te serveren, maar op temperatuur te laten komen.

Als hij zelfs geen uurtje buiten de koelkast zou mogen maar alleen maar in de koelkast, dan zou ik dus de moeite niet nemen om 'm te decoreren :+

:P heb jij geen koelcel om in te decoreren dan  ;)

11

etmc schreef:
Adrienne schreef:

:P heb jij geen koelcel om in te decoreren dan  ;)

:lol: Mischien moet dan het hele feestje maar in de koelcel: kunnen alle gasten er ook bij met hun winterjas aan ;)

Groetjes, Adrienne