1 Laatst bewerkt door tava (29-08-2012 15:55)

Onderwerp: graag hulp / advies

mijn nichtje wil graag dat ik een taart voor haar maak
nu zou ik graag een barbietaart maken , maar dat heb ik nog nooit gedaan.  :/ Ik wil er dus wel graag de tijd voor nemen. :Y

nu heb ik vandaag de cake's gebakken. Kan ik nu vandaag wel beginnen met vullen en bekleden ? En dan morgen (avond )de versiersels erop. :rolleyes:
De taart moet vrijdagochtend klaar zijn.

gr.

ps duimen jullie voor me dat het lukt

ps nr 2   hoe en waar ( koelkast/kelder ) kan ik de taart het beste bewaren , er zit aardbeienvlaavulling in en banketbakkersroom.

vrienden zijn net als de sterren,
je kunt ze niet altijd zien, maar ze zijn er wel.

2

Re: graag hulp / advies

is niet moelijk hoor.succes

Hoi Tava,

Ik zal eerst beginnen met duimen, maar dat komt vast goed  :Y

De planning is een beetje afhankelijk van hoe je de taart bewaart en wat voor vullingen je gebruikt (ivm houdbaarheid).

Als je kort houdbare vullingen hebt zou ik niet vandaag al vullen en bekleden. Maar als je weet dat de taart vrijdag al helemaal op gaat moet het wel kunnen.

Succes!

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

4

banketbakkersroom -> koelkast!

vandaag = woensdag, moet vrijdag klaar zijn: wanneer wordt ervan gegeten?

5

Karin09 schreef:

banketbakkersroom -> koelkast!

vandaag = woensdag, moet vrijdag klaar zijn: wanneer wordt ervan gegeten?

vrijdagochtend wordt de taart aangesneden

6 Laatst bewerkt door Tante Tien (29-08-2012 18:20)

Ik zou dat wel aandurven, woensdag vullen en bekleden en vrijdag eten, maar dan inderdaad wel in de koelkast bewaren.
Grappig, ik heb vanmorgen ook juist mijn eerste barbierok gevuld en bekleed, staat nu in de vriezer, hij is voor volgende week zaterdag, ook voor mijn nichtje. Ik vond het vullen nog wel een klusje, want ik heb een tulband gebakken. Voor het eerst toch maar dijkjes gespoten om de vulling binnen te houden (jam en banketbakkersroom). Ik was anders bang dat de vulling door het binnenste gat zou gaan sijpelen en de hele pop vies maakte (ze zit wel strak in plastic trouwens, alsof ze nog verder moet afvallen... ).
Wel leuk om te doen. Volgende week ga ik de dame 'aankleden'. Het moet Sneeuwwitje worden.
Veel succes ermee!

Tieneke

7

Tante Tien schreef:

Ik zou dat wel aandurven, woensdag vullen en bekleden en vrijdag eten, maar dan inderdaad wel in de koelkast bewaren.
Grappig, ik heb vanmorgen ook juist mijn eerste barbierok gevuld en bekleed, staat nu in de vriezer, hij is voor volgende week zaterdag. Ik vond het vullen nog wel een klusje, want ik heb een tulband gebakken. Voor het eerst toch maar dijkjes gespoten om de vulling binnen te houden (jam en banketbakkersroom). Ik was anders bang dat de vulling door het binnenste gat zou gaan sijpelen en de hele pop vies maakte (ze zit wel strak in plastic trouwens, alsof ze nog verder moet afvallen... ).
Wel leuk om te doen. Volgende week ga ik de dame 'aankleden'.
Veel succes ermee!

Tieneke

Hoi Tieneke ( met ie  ) :D
jij ook heel veel succes, ben benieuwd naar jou resultaat.
ik heb een kleine en een grote blanda gebakken en deze op elkaar gezet.
gr Tineke (met i )  :D

8

Hee, een naamgenoot, wat leuk. Tieneke is mijn officiele naam, zo sta ik bij de Burgerlijke Stand en ik vind het leuk om hem zo ook te gebruiken.

Tieneke

9

De taart is klaar

hierbij de link
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=205267

10

Tante Tien schreef:

Grappig, ik heb vanmorgen ook juist mijn eerste barbierok gevuld en bekleed, staat nu in de vriezer, hij is voor volgende week zaterdag, ook voor mijn nichtje. Ik vond het vullen nog wel een klusje, want ik heb een tulband gebakken. Voor het eerst toch maar dijkjes gespoten om de vulling binnen te houden (jam en banketbakkersroom). Ik was anders bang dat de vulling door het binnenste gat zou gaan sijpelen en de hele pop vies maakte (ze zit wel strak in plastic trouwens, alsof ze nog verder moet afvallen... ).
Wel leuk om te doen. Volgende week ga ik de dame 'aankleden'. Het moet Sneeuwwitje worden.
Veel succes ermee!

Tieneke

en hoe is jou sneeuwwitje geworden, heb hem geloof ik niet voorbij zien komen op de site, of heb ik misschien niet goed gekeken ?

gr Tineke

11

Ja, dat klopt, ik ben te lui om een webalbum aan te maken en jullie wat van mij te laten zien. Ze is leuk geworden, dankje, mijn nichtje was er blij mee.

Tieneke