1

Onderwerp: Tweede puzzelplaatje: Blond & zwanger

Mijn eerste keer puzzelen viel erg tegen, ik vond het gereedschap waarmee ik moest werken ook niet fijn. Na vanalles aangeschaft te hebben, heb ik een nieuwe poging gewaagd.
Ik hoorde pas dat een vriendin zwanger is, dus ik dacht meteen aan een zwangere Blond Amsterdam. Ik heb deze vaak langs zien komen op dit forum en vind hem zo leuk.
Het werken met een food pen op marsepein vond ik ook tegenvallen (ik heb er een van RD). Iemand dé tip?
Het viel niet mee, maar ik ben uiteindelijk wel tevreden met het resultaat. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

http://2.bp.blogspot.com/-3MKCHuBdTL8/UDh6nvAmZWI/AAAAAAAABxo/J7X7uyfiLpE/s1600/plaatje+taart.JPG

2

Re: Tweede puzzelplaatje: Blond & zwanger

Ik vind dat je geweldig gepuzzeld hebt  :Y  En de foodpen met marsepein: werkt bij mij ook niet.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

3 Laatst bewerkt door renata2 (26-08-2012 10:26)

Petra68 schreef:

Ik vind dat je geweldig gepuzzeld hebt  :Y  En de foodpen met marsepein: werkt bij mij ook niet.

bedankt voor je leuke reactie! ik ben zelf ook wel trots, maar toch jammer dat je dan zo weinig reacties krijgt  :( .
jammer van die pen, het zou zo'n uitkomst zijn als ie werkte....

4

Bij fondant moet je altijd wachten met de pen tot het droog is, misschien bij marsepein ook? (al zal dat nooit helemaal droog worden...)

Bakt graag voor anderen .....Das beter voor mijn lijn ;)...
Nu ook op facebook, zoek op taartmama.nl

5

Superleuk plaatje geworden! Ben benieuwd hoe de hele taart er straks uitziet... :)

6

renata2 schreef:
Petra68 schreef:

bedankt voor je leuke reactie! ik ben zelf ook wel trots, maar toch jammer dat je dan zo weinig reacties krijgt  :( .

Je mag echt trots zijn hoor! Natuurlijk is het leuker als je meer reacties krijgt. Ik had laatst ook een taart geplaatst waar ik  hartstikke trots op was en volgens mij maar 3 of 4 reacties op gekregen. Ik denk dat alles al een keer gezien is en het dan niet bijzonder genoeg meer is om op te reageren. Maar laat je niet ontmoedigen hoor, puzzelen kun je  :Y

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

7

Petra68 schreef:
renata2 schreef:
Petra68 schreef:

Je mag echt trots zijn hoor! Natuurlijk is het leuker als je meer reacties krijgt. Ik had laatst ook een taart geplaatst waar ik  hartstikke trots op was en volgens mij maar 3 of 4 reacties op gekregen. Ik denk dat alles al een keer gezien is en het dan niet bijzonder genoeg meer is om op te reageren. Maar laat je niet ontmoedigen hoor, puzzelen kun je  :Y

thanks  :)

8

Superschattig!
Ik had nog wat rood bij het mondje gebruik in jouw plaats ;) (als ik zo vrij mag zijn... maar vind 'm hoe dan ook erg leuk en mooi gepuzzeld!!

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

9

Hoi,

Ik vind je plaatje heel mooi geworden! Mag ik vragen waar je hem uiteindelijk mee hebt uitgesneden? Ik vind namelijk dat je hele mooie strakke randjes, zonder rafels hebt!!

Leuk ook, dat je de armpjes toch een soort 3D gedaan hebt.
Wat betreft de food pen, ik werk zelf voornamelijk met fondant, maar dat moet inderdaad goed drogen. En dan nog moet je niet te hard drukken anders druk je de punt erin (vooral bij de dunne pen).

Misschien moet je inderdaad het marsepein ook ietsje laten aandrogen. Maar zoals taartmama al zei, dat zal nooit helemaal drogen.

Heb je trouwens je stipjes en het mondje geverfd? Of gewoon heeeeel dun uitgerold? Het lijk me de whitening om marsepein mee te witten?

Nogmaals, je puzzel is echt hartstikke leuk. Maar het ligt om eerlijk te zijn ook een beetje aan de categorie. Ik heb vorige week ook een stapeltaart geplaatst, waar ik echt mega trots op was, en kreeg ook maar 2 reacties. Die (en deze) categorie wordt gewoon minder bekeken dan de algemene taartencategorie!

Groetjes Patricia

www.feestgemak.com --> voor taarten en meer!

10

Patjepie schreef:

Hoi,

Ik vind je plaatje heel mooi geworden! Mag ik vragen waar je hem uiteindelijk mee hebt uitgesneden? Ik vind namelijk dat je hele mooie strakke randjes, zonder rafels hebt!!

Wat betreft de food pen, ik werk zelf voornamelijk met fondant, maar dat moet inderdaad goed drogen. En dan nog moet je niet te hard drukken anders druk je de punt erin (vooral bij de dunne pen).

Misschien moet je inderdaad het marsepein ook ietsje laten aandrogen. Maar zoals taartmama al zei, dat zal nooit helemaal drogen.

Heb je trouwens je stipjes en het mondje geverfd? Of gewoon heeeeel dun uitgerold? Het lijk me de whitening om marsepein mee te witten?

Nogmaals, je puzzel is echt hartstikke leuk. Maar het ligt om eerlijk te zijn ook een beetje aan de categorie. Ik heb vorige week ook een stapeltaart geplaatst, waar ik echt mega trots op was, en kreeg ook maar 2 reacties. Die (en deze) categorie wordt gewoon minder bekeken dan de algemene taartencategorie!

Groetjes Patricia

bedankt voor je compliment!
ik gebruik nu een mesje van Action. het ligt bij de spullen om kaarten te maken. hij is eigenlijk dezelfde als deze: http://www.deleukstetaartenshop.nl/gere … -2307.html
dit ging best goed en eventuele rafeltjes heb ik met een baltooltje  weggehaald.
de oogjes en stipjes heb ik gemaakt met de food pen, ook al ging het dus niet geweldig. en de mond is gewoon gemaakt met witte marsepein. eerst een mond uit het hoofd gesneden en toen uit de witte marsepein en erin gelegd.

11

renata2 schreef:
Patjepie schreef:

Hoi,

Groetjes Patricia

bedankt voor je compliment!
ik gebruik nu een mesje van Action. het ligt bij de spullen om kaarten te maken. hij is eigenlijk dezelfde als deze: http://www.deleukstetaartenshop.nl/gere … -2307.html
dit ging best goed en eventuele rafeltjes heb ik met een baltooltje  weggehaald.
de oogjes en stipjes heb ik gemaakt met de food pen, ook al ging het dus niet geweldig. en de mond is gewoon gemaakt met witte marsepein. eerst een mond uit het hoofd gesneden en toen uit de witte marsepein en erin gelegd.

Ik ga es ff kijken bij de Action! (mijn vriend zegt altijd de A.C. Tion, dat klinkt wat deftiger :D)
Bedankt voor je tip!

www.feestgemak.com --> voor taarten en meer!

12

Ik ga es ff kijken bij de Action! (mijn vriend zegt altijd de A.C. Tion, dat klinkt wat deftiger :D)
Bedankt voor je tip!

deftig of niet, het is een geweldige winkel  :D !

13

Het is een leuke plaatje, ik ben dol op amsterdam blond.
Ook ik krijg weinig reactie op mijn taart, maar ik ben er trots op wat ik maak.
Dus ik vind je plaatje heel mooi, en ga zo door  :)

14

BiancaLB schreef:

Het is een leuke plaatje, ik ben dol op amsterdam blond.
Ook ik krijg weinig reactie op mijn taart, maar ik ben er trots op wat ik maak.
Dus ik vind je plaatje heel mooi, en ga zo door  :)

dankjewel! jij ook  :)

15

Ziet er echt super leuk uit. Je mag hier echt wel trots op zijn. Ik krijg het niet voor elkaar

Neem ook een kijkje op mijn blog:
meBakery.blogspot.nl

16

dankjewel! vaak ben je zelf gewoon te kritisch, dat zal in jouw geval ook wel zo zijn  :)

17

MamavanMax schreef:

Superleuk plaatje geworden! Ben benieuwd hoe de hele taart er straks uitziet... :)

de taart staat ook op het forum:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2127255420