1

Onderwerp: strik is ingezakt.....

Ik heb mijn eerste lussenstrik gemaakt. vrijdag de lussen gemaakt van fondant (fun cakes) met tylose erdoorheen. tot  en met gister laten drogen... niet hard geworden. Toch gisteravond de taart gemaakt met strik, aangezien ik die vandaag moest leveren... en vanochtend... nou je raad het al... strik ingezakt en de bovenste lus kapot... baalde als een stekker!! 

Iemand tips? en waarom werd mijn fondant niet hard?

Re: strik is ingezakt.....

Ik laat mijn fondant nooit uitharden met tylose maar gebruik de oven.
Ik zet mijn oven op 50 graden en laat mijn fondantlussen er ongeveer 20/30 minuutjes in drogen.
Als je ze eruit haalt en af laat koelen, zijn ze kei hard.. en ik vind het zelf ook veel lekkerder als er geen tylose doorzit, dan wordt het zo korrelig.

Misschien kun je het zo eens proberen....?

Hier nog een foto van een van mijn strikken
http://i46.tinypic.com/9k2zps.jpg

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

3

wow dat is een geweldige strik zeg. Misschien moet ik dat inderdaad eens proberen.

Dan het volgende dat was ik nog even vergeten te vragen...
Hoe plak ik de lussen vast? ik had het nu met tylose met water gedaan... bleef mooi niet plakken.

Hierbij een foto van mijn strik zoals ie er gisteravond nog uitzag...
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/c0.0.403.403/p403x403/552001_138718382937363_567882718_n.jpg

4

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij hardt de fondant van Funcakes niet uit, al doe je er tylose door heen. Bakels iig wel.

Jacqueline

Zoiezo snijd ik de hoekjes van de lussen af zodat er een puntje ontstaat. Vervolgens kijk ik hoe of ze goed passen op de cirkel en leg ik de lussen neer hoe ik ze wil hebben.
Wanneer ik dit vast plak met water, of water met tylose, blijft dit goed zitten. Je zou eventueel ook kunnen kiezen voor een beetje icing. Kijk anders maar eens bij Tartacadabra, zij hebben een duidelijk how to van een strik!

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

6

Kris, Die how to heb ik inderdaad gebruikt. Dus toch met water/tylose? Dat heb ik dus niet fout gedaan...  :/ nou misschien gaat alles gewoon beter als de lussen hard zijn.

Ach ja al het begin is moeilijk, maar gelukkig is er dit forum....  :)

Thanks voor je reacties!
Ik geef de moed niet op...  ;)