1

Onderwerp: morgen cupcakes trakteren: toef vanavond of morgenochtend?

Het is niet echt bakken en het is niet echt decoreren, vandaar hier maar mijn vraag.

De titel zegt het eigenlijk al: morgen ga ik cupcakes trakteren op mijn werk en hier wil ik toeven op spuiten van monchou met slagroom. De toeven wil ik eigenlijk vanavond spuiten, omdat ik morgen rond 7.15u al de deur uit moet en anders wel erg vroeg op moet staan. Gezien de slagroom moet dit in de koelkast, maar ik lees dat de cupcakes dan erg droog worden.

Het gaat om 24 cupcakes. Wat zouden jullie doen in mijn geval?

2

Re: morgen cupcakes trakteren: toef vanavond of morgenochtend?

Een nachtje in de koelkast met toef kan goed hoor. Ik heb het al wel vaker gedaan met zulke soort toeven.

zo doe ik het ook, volgende week heb ik 72 toeven met verschillende smaken, nou dat gaat 's ochtends niet zo lukken....

kijk ook eens op mijn website en laat een berichtje achter: http://miggels-taart.webklik.nl/page/homepage. Dank je wel.

4

Wat ik dan vaak doe is de toppings alvast daags ervoor maken en in spuitzak doen; die (gevulde) spuitzakken leg ik in de koeling. Opspuiten doe ik dan daags erna 's morgens op de dag van gebruik. Dat is niet het meeste werk namelijk, althans, dat is mijn ervaring.
Groetjes, Carin

5

Bedankt voor jullie reacties! :) Ik had er ook aan gedacht om de spuitzak mee te nemen maar omdat ik verschillende kleuren toeven had en maar één spuitmondje was me dat teveel gedoe op mijn werk.

12 van de 24 toeven heb ik gisteravond gespoten. Helaas had ik de slagroom/monchou voor de andere 12 teveel doorgeklopt waardoor het uit de spuitzak droop. Ik ben dus vanmorgen meteen om 8 uur naar de supermarkt gegaan voor nieuwe monchou en heb vanmorgen de laatste 12 toeven gespoten.

Oh ja, leermomentje voor mezelf: printjes pas vlak voor het opeten op de toef plakken! Nu had ik dat vanmorgen op mijn werk gedaan en vanmiddag toen ik de cupcakes uit de koelkast haalde waren de printjes helemaal verschrompeld, gescheurd en glimmend. :/  Gelukkig had ik nog snel een foto gemaakt voor ze de koelkast in gingen. Helaas wel met een mobieltje omdat ik weinig tijd had en 's middags uitgebreider foto's had willen maken.

Ah well, al doende leert men. :)