1

Onderwerp: Hoe maak je satestokjes aan fondant vast?

zoals op deze foto

http://www.flickr.com/photos/75827597@N02/6846736711/

moet het namelijk (na)maken :)
Ben bang dat het niet goed op de taart gaat zitten.

Dacht zelf aan fondant met tylose en dan iets met satestokjes, maar hoe?
Advies graag!

2 Laatst bewerkt door Esther68 (28-08-2012 20:21)

Re: Hoe maak je satestokjes aan fondant vast?

Dit doe ik meestal met RI. Soms met een bolletje fondant wat ik een beetje nat heb gemaakt. Dan goed laten drogen  :)

De fondant inderdaad met tylose doorkneden  :Y

3

hmmm ik gebruik eigenlijk nooit Royal Icing. Is dat niet dan lelijk aan de achterkant?

iemand nog andere tips?

4

Misschien bedoelde Esther de RI aan de binnenkant smeren?
Ik maak mijn fondant altijd vochting aan de binnenkant met tyloselijm en 'vouw' het om het stokje heen, goed laten drogen. Werkt prima tot nu toe  :Y

Don't wreck a sublime chocolate experience by feeling guilty.  ~Lora Brody

5

Safiye schreef:

hmmm ik gebruik eigenlijk nooit Royal Icing. Is dat niet dan lelijk aan de achterkant?

iemand nog andere tips?

De achterkant zie je toch niet  ;) . Of je zou twee dezelfde uit moeten snijden en die dan aan beide kanten van een sateprikkertje moeten plakken. Maar dit zie je ook aan de voorkant en is dus niet mooi. De RI doe ik wel in dezelfde kleur als het plaatje.

6

WickedMir schreef:

Ik maak mijn fondant altijd vochting aan de binnenkant met tyloselijm en 'vouw' het om het stokje heen, goed laten drogen. Werkt prima tot nu toe  :Y

Begrijp ik niet helemaal  :o . Welke binnenkant?

7

Esther68 schreef:
WickedMir schreef:

Ik maak mijn fondant altijd vochtin aan de binnenkant met tyloselijm en 'vouw' het om het stokje heen, goed laten drogen. Werkt prima tot nu toe  :Y

Als ik een zwart stokje maak dan snij ik meestal een dun reepje zwarte fondant, deze maak ik vochtig, let het stokje erbovenop en rol of vouw het geheel dicht. Lastig uitleggen met alleen tekst  :D

Don't wreck a sublime chocolate experience by feeling guilty.  ~Lora Brody

8

WickedMir schreef:
Esther68 schreef:
WickedMir schreef:

Ik maak mijn fondant altijd vochtin aan de binnenkant met tyloselijm en 'vouw' het om het stokje heen, goed laten drogen. Werkt prima tot nu toe  :Y

Als ik een zwart stokje maak dan snij ik meestal een dun reepje zwarte fondant, deze maak ik vochtig, let het stokje erbovenop en rol of vouw het geheel dicht. Lastig uitleggen met alleen tekst  :D

Ah zo  :) . Dat heb ik ook eens bij een ladder gedaan. Nu schilder ik de sateprikkers soms met eetbare verf. Makkelijker  :D . Maar dit gaat alleen over de stokjes. TS wil de stokjes aan het plaatje maken aan de achterkant. Zo begrijp ik het tenminste  :) .Dan ontkom je, denk ik, niet aan RI oid

9

Bedankt dames. Ik heb een stukje fondant vochtig gemaakt idd en met lijm aan de achterkant geplakt met lijm. Stevig is het zeker, wel lelijk aan de achterkant m aar ja :D