Dank jullie voor de leuke reacties!!!
@yvonne72, deze was zeker leuk om te maken. M'n eerste, maar zeker niet laatste plooientaart
@MamaSan, na wat googlen kwam ik op een site met een recept voor macarons met pistachevulling. En toen dacht ik wat in een macaron kan, kan vast ook in een taart
Grappig is dat ik zelf totaal niet van pistache houdt. Dus ik heb wel een beetje geproefd tijdens het maken, maar gister geen stukje taart genomen. Maar de rest van de familie vond dit 1 van de lekkerste vullingen tot nu toe. Dus da's voor mij duidelijk genoeg dat het lekker was 
Het recept:
Ik heb onderstaande gebruikt voor 1 goede laag pistachevulling in een 20 cm hexagon. En ik had, met hetgeen dat ik over had, denk ik nog wel een 2 laag kunnen vullen.
Ingrediënten:
* 135 gram mascarpone
* 55 gram poedersuiker
* 35 cl slagroom
* 1 bakje pistachenoten (heb zo'n bakje van de AH gebruikt, 95 gram)
Werkwijze:
De pistachenootjes fijnmalen. Ik heb dat gedaan in de blender voor een hele fijne maling, maar ik heb er wel een paar achtergehouden en die grof gemaald, zodat je het nog weer terugproeft in de vulling. De mascarpone en de suiker door de slagroom roeren. Roer er vervolgens de gemalen pistachenoten door heen. Ik heb bij dit recept een klein beetje extra slagroom gebruikt, omdat ik hem iets te dik vond voor in de taart. Uiteraard wanneer je hem iets te dun vind, kun je er juist extra mascarpone aan toe voegen.
Het oorspronkelijke recept kun je vinden op de volgende site: http://www.kokenzonder.nl/2011/08/makar … hevulling/