Re: sorry en holle rand
Herkenbaar, ik heb dit dus ook 9 van de 10 x! Vreselijk irritant! En veel extra werk met afsmeren!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » sorry en holle rand
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Herkenbaar, ik heb dit dus ook 9 van de 10 x! Vreselijk irritant! En veel extra werk met afsmeren!
Ik gebuik bijna altijd springvormen daar heb je dit helemaal niet mee
Oke de rand is bij een springvorm niet perfect maar geen zachte laagjes met lucht eronder, met bakpannen heb ik dat wel.
Als ik bij bakpannen boter en bloem gebruik gaat het meestal wel goed.
Groetjes,
John
Leuk dat jullie zo'n oud onderwerp weer naar boven halen . Het ligt aan een teveel aan vetstof in je bakvorm. Je smeert je bakvorm in met boter of spray of wellicht cake release. Dan doe je de biscuit erin, meestel in het midden. Dat druk je daarna naar buiten toe en al het teveel aan vetstof, druk je zo in de rand van je vorm. Daar komt dan een blaasje te zitten. Wat helpt is na het invetten alvast die rand weer een beetje "leeghalen" en je biscuit beslag beter verdeeld in je bakvorm scheppen ipv naar buiten duwen. Zo zou je randje moeten verdwijnenen. Je kunt ook een rondje van bakpapier knippen en op de bodem leggen van je bakvorm (eerst "vastplakken" met wat vetstof) en dan dat bakpapier ligt invetten. Ook dat helpt.
Ik hoop op veel mooie gladde taarten met deze tips! Succes.
Groetjes, Inge
Ik had in het begin ook altijd dit probleem.
Nu spray ik eerst de vorm licht in met bakspray, daarna ga ik nog een keer met een boterkwastje door de hele vorm, en met een keukenpapiertje langs de rand. Na het vullen duw ik met mijn spatel het beslag nog even goed helemaal in de rand. En nu heb ik er nooit last meer van....:)
Wat ik weet is dat als je bakspray gebruikt dit kan ophopen in het bakblik in de rand. Dit kan zorgen dat daar een ander bakproces plaats vind. Wat ik altijd doe is na het in sprayen met een keukenrol doekje even langs de randen gaan om zou het overtollige vet weg te halen. Ik heb als ik dat doe geen last.
Inderdaad oud topic, maar toch blij dat ik het nog even zie! Ga het vandaag gelijk uitproberen door het evt teveel aan vet uit de rand te vegen met een keukenpapiertje. Ben benieuwd!
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » sorry en holle rand