1

Onderwerp: Meringue Botercreme

A.s. zondag wordt mijn dochtertje gedoopt en wil dan heel graag zelf een taart, cupcakes en cakepops maken. Ik wil een mooie toef op mijn cupcakes en kwam uit op Meringue Botercreme. Lijkt me heerlijk (ook om te taart mee af te smeren!), vraag me alleen af hoe ik het beste smaakjes toe kon voegen? Heb wel gelezen dat je vanille extract of speculoos of iets dergelijks toe kon voegen, maar hebben jullie toevallig tips wat lekker zou passen bij een cupcake met witte chocolade chuncks? Bijvoorbeeld aarbeien, moet ik die dan pureren en zeven, en hoeveel moet daar dan door?

Hoop dat jullie tips voor mij hebben ;). Dank je wel alvast!

2

Re: Meringue Botercreme

gewoon heel simpel een lepeltje jam erdoorheen doen werkt goed

3 Laatst bewerkt door JPS (25-08-2012 12:07)

Als je het als toef wilt spuiten dan wel eerst het fruit pureren
zelf vind ik het heerlijk om gepureerde verse frambozen door de botercreme te mengen.
Niet alle pure in een keer omdat het dan zou kunnen schiften, heb het ooit als tip meegekregen maar nog niet meegemaakt.
Meringue botercreme wel altijd op kamertemperatuur vewerken, als je het gekoeld gaat mengen schift het gegarandeerd.

suc6,
john

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

4

Dank je!
Ik heb de gepureerde verse frambozen erdoorheen gedaan en gister in de koelkast gezet. Nu even op kamertemperatuur laten komen en dan dadelijk (ik hoop nog voor 12 uur!) de toef spuiten.
Kan ik deze dan buiten de koelkast bewaren? Of moet ik het nog in de koelkast zetten voor ik het serveer?

5

Voor het bederven hoeft de botercreme na het opspuiten niet meer in de koelkast als je het dezelfde dag nog op gaat eten.
Het ligt sterk aan de temperatuur en de zachtheid vannde gebruikte boter hoe slap de toefjes zijn.
Ik zou de cupcakes na het opspuiten in een koele ruimte zetten of als je die niet hebt in de koelkast en dan een half uurtje van tevoren weer eruit halen.
Als je de cupcakes bijv nog een eind moet vervoeren dan altijd eerst goed koelen, dan weet je zeker dat ze niet van vorm veranderen door schokken

Veel plezier vandaag

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

6

Hij was heerlijk! Dank je wel!