1

Onderwerp: Help!! Kitsch taart

Hallo allemaal,
Ik heb een opdracht gekregen maar ik weet niet goed wat ik ermee moet, weinig inspiratie. Heb ook nog niet veel ervaring dus weinig ideetjes.
Het is een taart voor een vrouw die 34 worden en ze zei iets met roosjes en hij mag best een beetje kitsch zijn. Ik dacht een iets in pip stijl of zoiets maar is dat wel kitsch?
Hopelijk kunnen jullie me helpen met leuke ideeën zodat ik wat inspiratie krijg!
Liefs

2

Re: Help!! Kitsch taart

Als je kitsch bij de zoekfunctie invult krijg je wat ideeën.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

3

Iemand een idee hoe ik zulke 'krullen' kan maken? Is het een uitsteker of een mal of iets?
http://www.google.nl/imgres?q=kitsch+ta … amp;zoom=1

4

Zo te zien zijn ze met de hand gemaakt, gewoon een rolletje maken en in vorm leggen, maar je zou even contact kunnen zoeken met Lonestar, de maakster. Ze heeft al een tijdje niet meer gepost, maar ze heeft wel een website, dus is vast wel te bereiken.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

5

ik denk dat dit met de hand gerolde fondant is... kan je met tooltjes wel voorzichtig in die vorm 'buigen'

6

ik denk dat pip wel kitsch is. lekker felle kleurtjes met wat goud. ook als ik kitsch taart google kom ik veel pips tegen....
ook kwam ik deze op het forum tegen (misschien heb je zelf inmiddels ook gevonden):
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=59801
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=201322

7

Ja het word waarschijnlijk gewoon iets met felle kleuren indd en goud! Maar ik heb er een hard hoofd in haha allemaal dingen doen die ik nog nooit gedaan heb.. Bijvoorbeeld die krullen zoals op die bruidstaart, en van die randen hoe maak ik die haha sorry hoor misschien heb je wat tips? Bedankt!

8

De krullen op die bruidstaart zijn denk ik rolletjes marsepein/fondant die je in de gewenste vorm buigt (zoals SweetTooth al schreef). Dus na het rollen van zo'n sliertje, krul je het in de vorm die je wilt.

Misschien kun je voor onderaan de taart een mooi lintje (goudkleurig) gebruiken. Staat chique en is makkelijk aan te brengen.

En anders een leuke mold kiezen. Er zijn tegenwoordig veel molds met een "kitsch" thema: fotolijstjes, medaillons, parels, enz.

Succes met de taart! :Y

9 Laatst bewerkt door ireen123 (25-08-2012 18:00)

Kitsch vind ik ook Barok., eventueel in goud/zilverkleuren en BLING erbij :D

Hoorrrrrrrrr tips  :D
Damask stencil, vind ik in de categorie Barok ook mooi.
En die uitsteker van Stephen Benison zoals pas door Esther en Vanwellie aangegeven
En er zijn veel mooiere dingen mee te verzinnen.( vind ik O-) )
Ze maken het met royal icing en dust op stencils enz

Google maar eens.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

10

Super bedankt, ik heb nu ook van die uitstekers voor sierranden dus die kan ik mooi gebruiken. Heb al wel wat ideetjes dus hoop dat het allemaal gaat lukken haha! Hoe gebruik je die stencils eigenlijk, misschien een hele domme vraag haha..

11

Youtube
geef maar stencil + cake in

Gisteren nog een filmpje gezien, waarbij ze eerst wat crisco in een dun laagje over de fondant streek, toen de stencil erop.
Nog een dun laagje crisco
Glad deppen zodat er geen lucht bellen meer tussen de stencil en de fondant zit.
Dusten
en klaar is kees.

Je kunt ook nog gebruik maken van kopspelden  om het wat vaster te zetten.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij