1 Laatst bewerkt door Taarterataaa...! (27-05-2015 10:42)

Onderwerp: Hmmmm... jammie!!!

Vandaag een BBQ bij vrienden.
(Helaas is de bestelling van het weer wat misgelopen...)

Uiteraard altijd leuk om iets mee te nemen en dus ook gelijk een mooie gelegenheid om weer eens wat uit te proberen!  :D  ;)

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/37/01/e4/3701e4b5feeed9a54be0363bac733cca.jpg
Chocolade muffins met een vanille marshmallow toef en een bodem van Oreo koek.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/9a/a6/93/9aa69367d67c89fb4093fe56101aabdd.jpg
Stroopwafel cake, topping van toffee en een toef van vanille crème.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/9c/ff/91/9cff9142b6f712fc1f2f07f11bdbbd6c.jpg
Cake met aardbeien jam, en een toef van Belgische chocolade crème.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/59/3e/d5/593ed58f5e31330413eab9cebb94bdb2.jpg
Cake met stukjes chocolade, advocaat en een toef van advocaat crème.
De bijtjes zijn van fondant.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/30/7d/f7/307df7e14668ee7ecfd4016e996dc580.jpg
Chocolade muffins met stukjes hazelnoot, overgoten met ganache, nogatine en een toef van mokka crème.

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

2

Re: Hmmmm... jammie!!!

Wauw, waar is die BBQ? Kom ik ze even proeven, zo lekker zien ze eruit! :P  :lol:

Samar schreef:

Wauw, waar is die BBQ? Kom ik ze even proeven, zo lekker zien ze eruit! :P  :lol:

Nou niet zo ver bij jou vandaan... Tilburg.  :lol:  :lol:

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

4

:P  :P Oh mijn god! Mag ik ook naar de bbq komen?  O-)

Vooral die laatste met de bresiliennenootjes zien er overheerlijk uit! Ik krijg het water er al van in mijn mond :o  :thumb:  :thumb:

5

ze zijn allemaal prachtig, alsof ze uit een boekje komen!

6

ziet er allemaal mooi uit!

welk bloemetje heb je op de 1e foto gedaan?

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

7

Wauw wat prachtig zeg! Had er iemand nog wel trek in vlees?

8

ze zien er niet alleen heerlijk uit maar ze klinken ook ongelooflijk lekker. Mag ik ze opslaan als inspiratie?

Belgische webshop taartdecoratie en bakkerij grondstoffen - www.prettysweets.be

9

ziet er lekker maar ook zeker prachtig uit. :Y

Klungelaar schreef:

ze zien er niet alleen heerlijk uit maar ze klinken ook ongelooflijk lekker. Mag ik ze opslaan als inspiratie?

Tuurlijk mag je ze opslaan!
Maar als ik jou was zou ik ze niet alleen opslaan maar ook eens maken, ze waren namelijk echt héél lekker!  :9

Gr. Lies(beth)

11

Jemig, die zien er prachtig uit, wat zit er op de eerst en deze laatste als ik vragen mag.
Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

12

supermooi! en het klinkt ook superlekker!

cakewemake op facebook!

13

Wauw, die zien er lekker uit! Ik ga ze zeker eens proberen!

14

Oh mijn god!! Het water loopt me in de mond. Wauw wat zien ze er heerlijk en prachtig uit!!! Waar blijft je receptenboekjw voor deze prachtige creaties?! Dat wil ik ook maken!!

"Cut my pie into four pieces, I don't think I could eat eight." Yogi Berra

15

Ze zien er stuk voor stuk allemaal prachtig en heerlijk uit!! :Y

16

oooh dat ziet er lekker uit!

17

Ik denk dat ik jou ook eens ga uitnodigen voor een bbq   :D
Ze zien er echt supergoed en lekker uit!

18

ohwwwww, wat ziet dat er allemaal super lekker uit.. het water loopt me in de mond...

19

Jeetje die zien er echt goed uit! het water loopt me in de mond!!!

Mag ik vragen waar je de recepten vandaan hebt? of heb je ze zelf bedacht? Ik zou ze graag zelf eens maken!!

20

Wauw wat een plaatjes, het water loopt me in mijn mond.
jammm

Groetjes Yvon

21

zie ze nu pas maar wow wat ziet dat er lekker uit.
Welke recepten gebruik je voor de toefjes?
Vind de meeste toeven of erg zoet of boterig..Maar dit ziet er zo lekker uit.... :P

22

hmmm krijg er gewoon trek in. Vind die met de bijtjes heel leuk en die laatste zien er echt heerlijk uit, water loopt me in de mond.

23

Zien er allemaal heeeel leuk en lekker uit!!  :Y
Is zo'n grote hap toef zoals op de eerste foto niet erg machtig?

Bedankt voor jullie leuke reacties. Uitnodigingen voor BBQ's zijn altijd welkom!  ;)

Ik heb geen standaard recepten gevolgd maar ben uitgegaan van wat ik in huis had, wat ik weleens gezien heb en wat mijzelf lekker leek.

Voor iedereen die nieuwsgierig is naar de toeven:

De bovenste toef is gemaakt van eiwitten (4), suiker (1 cup), snufje zout en vanille essence (1 eetlepel). Doe de eiwitten, zout en suiker in een kom en klop deze au bain marie, tot de suikers volledig opgelost zijn (ongeveer 3 minuten). Dan alles in grotere kom en mixen (volledige snelheid) voor ongeveer 5 minuten totdat het volledig stijf is en rechtop blijft staan. Tijdens het mixen de vanille essence toevoegen.

De creme toeven zijn allemaal van de funcake mix maar dan in de verhouding; 2 delen boter, 1 deel suiker, 1 deel water en 1 deel mix.

Daaraan toegevoegd heb ik (voor de verschillende smaken):
Vanille essence
Advocaat
Mokka (patidess)
Ganache

Gr. Lies(beth)

25

jammmmie wat ziet dat er heerlijk uit! en bedankt voor het delen van de recepten voor de toeven!

Deze hobby is geweldigggggg!!!!