1 Laatst bewerkt door witje75 (01-09-2012 12:25)

Onderwerp: Bruidstaart 7 lagen standaard

Hoi allemaal,

Het is weer even geleden dat ik een bruidstaart mocht maken.
Deze keer voor m'n eigen broer, dus extra leuk.
Speciaal daarvoor ook een standaard gekocht.
Het verzoek was de bloemetjes die op de taart zitten, en dan als een slinger over de taart.
Verder een lint onderop, en de namen van het bruidspaar erop.
Maar verder strak.

Die standaard in elkaar zetten viel nog niet mee.
Er zat geen beschrijving bij, en dan is het echt uit proberen wat er mooi staat. Tot ik op internet keek op de foto van de webshop.
Toen lukte het beter.

Achteraf, een dag na de bruiloft, laat m'n dochter zien, dat het veel mooier kan. Echt in een kring. Balen, dat had dus echt veel mooier gestaan. Leermomentje voor de volgende keer dus.

Vulling:
Aardbei met aangevette slagroom
Aardbei met zwitserse room 2 x
Chipolata  2 x
Hazelnootbavarois met witte chocola
Citroenkwarktaart

http://www.webklik.nl/user_files/2009_10/73245/photos/aab7b63cb2712554fd2a4f0e22c93a14.jpg

http://www.webklik.nl/user_files/2009_10/73245/photos/a0cc439f486c95dfbe642252a56099b0.jpg

Heb je nog meer tips, dan hoor ik het graag.
Bedankt voor het kijken.

2

Re: Bruidstaart 7 lagen standaard

Ik vind hem mooi, ik doe het je voorlopig zeker nog niet na!! Je hebt zelf al je leermomentjes gepakt, dus dat is alleen maar mooi. Geniet er verder maar van, je hebt een mooie taart afgeleverd.

3

Dank je. Gelukkig vond het bruidspaar hem wel prachtig.
En door de verschillende smaken, was hij voor iedereen lekker.

Hier log ik even voor in....want Elly is (was) mijn achterbuurmeisje!!! Ik zit je verhaal te lezen en zie daarna de foto met de namen en denk: hé, zo heet m'n buurmeisje ook, maar het zal wel niet hun taart zijn. Zie ik de volgende foto: is ze het wel!!
Je hebt ondanks je leerpunten een schitterende taart gemaakt!! En die smaken.... :9  :thumb:  Echt heel mooi en ik vind dat het niet echt opvalt dat het lijkt of je het om en om hebt gedaan!

P.s. De buurvrouw zei al dat Elly er schitterend uitzag...ik heb helaas gemist dat ze ging trouwen (kwam er 's avonds om 9 uur achter :o ) maar ze zien er allebei prachtig uit!

5

Mieke Verheij schreef:

Hier log ik even voor in....want Elly is (was) mijn achterbuurmeisje!!! Ik zit je verhaal te lezen en zie daarna de foto met de namen en denk: hé, zo heet m'n buurmeisje ook, maar het zal wel niet hun taart zijn. Zie ik de volgende foto: is ze het wel!!
Je hebt ondanks je leerpunten een schitterende taart gemaakt!! En die smaken.... :9  :thumb:  Echt heel mooi en ik vind dat het niet echt opvalt dat het lijkt of je het om en om hebt gedaan!

P.s. De buurvrouw zei al dat Elly er schitterend uitzag...ik heb helaas gemist dat ze ging trouwen (kwam er 's avonds om 9 uur achter :o ) maar ze zien er allebei prachtig uit!

Ha dat is grappig. Zo zie je haar toch nog even in de bruidsjurk.