1 Laatst bewerkt door joyce0606 (19-02-2010 19:32)

Onderwerp: petit four bekleden, iemand tips??

ik moet petit fours maken en ze moeten aan alle kanten bekleed worden. hoe kan ik dit het beste doen. ze worden 5x5x5.
ze moeten dan per stuk bekleed worden. en dan 70 stuks.

heeft iamand tips?

ik ben al 2 dagen opzoek naar een uitleg!

Achteraf weet je meer, dan dat je vooraf wist.

2

Re: petit four bekleden, iemand tips??

Aan alle kanten bekleed? Dan zijn het eigenlijk geen petit fours meer, maar mini-taartjes: misschien daar eens op zoeken?
( Ik weet dat er wel meiden zijn die dit al eens gedaan hebben, maar niet zoveel; 't is namelijk een hele kluif ;) )

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

ik ga je vraag verplaatsten naar de vragen rubriek over bekleden ;)

4

Ik heb wel al heel wat vaker petit-fours gemaakt, maar dan zijn ze niet aan alle kanten bekleed inderdaad (zoals Adrienne al zei..).
Zou dan ook maar even op mini- of éénpersoonstaartjes zoeken:).
Succes!

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

5 Laatst bewerkt door Tom Poes (19-02-2010 20:16)

Mag het een kasteeltje worden, want dat is dan de makkelijkste manier!
http://www.bakkerij-otten.nl/images/products/kasteel%20gebak_217_162.jpghttp://www.gebakonline.com/product_thumb.php?img=images/Mini%20Kasteeltje%20roze%20met%20roosje%207055.jpg&amp;w=260&amp;h=260
Een reep die net even te hoog is om het gebakje en dan in het midden naar elkaar vouwen en daar een decoratie op.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

nou lasitge klant heb ik dan!! want ze wil niet een kasteeltje maar decoratie, letter en dat soort dingen. misschien maar aan haar verstand brengen dat een kasteeltje ook leuk is!! ;)

Achteraf weet je meer, dan dat je vooraf wist.

7

Al die taartjes afsmeren en bekleden lijkt mij ook een behoorlijke klus.

Groetjes, Elly

Je kan ook de howto in het linkermenu gebruiken, en dan de 2 onbeklede kanten bekleden met bijv nougatine, hagelslag, koekkruim. Of een reep gevuld biscuit "inrollen" met fondant, dan in stukken snijden en rechtop zetten, dan zijn alleen je boven en onderkant onbekleed, en kan je de bovenkant bedekken met een grote decoratie oid. succes!

9 Laatst bewerkt door jolanda71 (20-02-2010 08:56)

Ik heb vroeger een keer gedaan  :lol:  Nee bijna 2 jaar geleden iig. En wat ik na een aantal merkte was dat het fijner bekleden was als je de randen wat dikker liet. Dus hetgene wat over je petit four pas dun en daarbuiten dikker. Het hielp met bekleden.

http://94.100.122.142/251950001-252000000/251987201-251987300/251987228_6_93tz.jpeg

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

10

HOi,

Ik heb ze ook 5x5 gemaakt voor kraam petitfour, maar het was een echt gebakje geworden. Zal eens uitproberen of het dan wel petit-fourtjes worden :) .
Succes in ieder geval

11

op de site van globalsugarart staat een beschrijving bij instruction sheet. misschien heb je hier wat aan. Ik heb ze ook gemaakt en het is inderdaad heel veel werk. Het is eigenlijk als een normale taart bekleden alleen in het klein. Ik had er 100 stuks. succes.

groetjes Bibia

12

hee weet iemand hoe je petit fours kan maken die helemaal bedekt zijn ik wil die voor me verjaardag maken maar kan geen goed recept vinden kan iemand me helpen
gr kelly