1

Onderwerp: Frosting sheet dag van te voren plaatsen?

Kan ik een frosting sheet een dag van te voren op een marsepeinen ondergrond plaatsen?

Als ik rozetten spuit met botercreme mix op de icing sheet, ook een dag van te voren, blijft dit dan mooi?

Alvast bedankt voor de tips!

2

Re: Frosting sheet dag van te voren plaatsen?

Zou ik niet doen. De sheet kan gaan "bobbelen" als er teveel vocht bij komt en als je 'm nog in en uit de koelkast moet halen om hem verder te versieren dan kun je condensvorming krijgen door de temperatuurverschillen.

Voor de rozetten zou ik zelf botercreme 1:1 gebruiken want in de mix zit veel water. Ik heb er zelf geen ervaring mee want ik gebruik mn botercreme alleen maar voor het afsmeren, maar het lijkt me dat je dan een grotere kans hebt dat de print gaat uitlopen.

3

Ik heb toevallig vandaag (voor het eerst) een frosty sheet gebruikt. Heb deze ook zo laat mogelijk op de taart geplakt (was bang voor uitlopen van de kleuren enz  :/ ).
Doordat de marsepein wat plakkerig was (ivm luchtvochtigheid), plakte de frosty heel makkelijk vast. Taart even "aan de lucht" laten drogen en het resultaat was prima.
Succes met je taart!

4

Ik heb laatst een frosty sheet aan de zijkant van mijn taart gebruikt. 1  dag van te voren met piping gel vast geplakt en ging helemaal niet bobbelen...

Let them eat cake!

5

Bedankt voor de reacties! Uiteindelijk zo lang mogelijk gewacht en met een beetje water de icing sheet op de marsepeinen ondergrond geplakt en afgewerkt met marsepeinen decoraties die ik met zo weinig mogelijk water er op heb geplakt. Resultaat zag er erg leuk uit. Als het geen verjaardagstaart is, ga ik nog wel eens experimenteren met de icing sheets... ;)