1

Onderwerp: Ik weet dat hij vaak voorbij komt....

Maar hij blijft leuk!
Het was voor mij in ieder geval de eerste die ik maakte.
Wat een heerlijk makkelijke taart om te maken....
Bak een taart, smeer hem in en plak er een pak lange vingers tegenaan ;)

Maar goed, vond hem toch wel leuk geworden. Ik had een mooi bloemetje gemaakt voor de baby, waar hij op kon liggen, maar die brak in 3 stukken toen ik hem in de bal wilde doen... :(
Volgende keer iets voorzichtiger doen dus....

Mochten jullie nog tips hebben... die zijn altijd welkom!

http://www.feestgemak.com/wp-content/uploads/2012/08/092.jpg

www.feestgemak.com --> voor taarten en meer!

2

Re: Ik weet dat hij vaak voorbij komt....

Ik blijf het prachtig vinden  :Y
Mooi gedaan

Don't wreck a sublime chocolate experience by feeling guilty.  ~Lora Brody

3

Wat lief en mooi!! :thumb: Je lijkt me geen tips nodig te hebben.... ;)

4 Laatst bewerkt door carla15 (24-08-2012 17:28)

helemaal geen tips, gave taart! ik wordt binnenkort tante, dat wordt zeker een taart met een babytje in een bol!

5

carla15 schreef:

helemaal geen tips, gave taart! ik wordt binnenkort tante, dat wordt zeker een taart met een babytje in een bol!

Hoi Carla,

Bedankt, ik heb hem zelf gemaakt om precies dezelfde reden. Vanaf gisteren mocht ik eindelijk vertellen dat ik tante word :)

6

ontzettend mooi geworden :)

( hoe heten die glazen bollen??? mag in dec tante worden )

7

heel mooi gemaakt, wat een lieve taart.

8

Denisev1 schreef:

ontzettend mooi geworden :)

( hoe heten die glazen bollen??? mag in dec tante worden )

Tja gewoon plastic bollen. Ik heb ze gekocht bij webshop Rienda. Ze waren niet duur en ze worden thuisbezorgd. Maar je hebt deze ballen wel bij meerdere hobbywinkels!

Erg leuk, heb m van de week ook gemaakt, tante geworden van een prachtig meisje. Alleen wat ik jammer vond, dat de lange vingers zacht worden..iemand daar soms een tip voor?

Succes is een taart waarvan iedereen mee wil eten, maar als ie op is zie je niemand meer

10

MartineDBakt schreef:

Erg leuk, heb m van de week ook gemaakt, tante geworden van een prachtig meisje. Alleen wat ik jammer vond, dat de lange vingers zacht worden..iemand daar soms een tip voor?

Ik weet niet of het werkt, maar ik denk dat je misschien de lange vingers met de lange kant die tegen de taart aankomt even in gesmolten (witte) chocolade zou kunnen dopen, zodat er een "hard" laagje op komt. Even  laten uitharden, en dan tegen de taart plakken.

11

:thumb:  thnx voor de tip. is het proberen waard!

Succes is een taart waarvan iedereen mee wil eten, maar als ie op is zie je niemand meer

12

wat een lief taartje

13

Ik heb even bij die webshop gekeken, maar welke grootte heb je gepakt ? En is dit het babietje uit de enkele mold van F1?

14

Soetigheid schreef:

Ik heb even bij die webshop gekeken, maar welke grootte heb je gepakt ? En is dit het babietje uit de enkele mold van F1?

Oh sorry, ik heb er destijds een heleboel besteld (ook ivm de verzendkosten) en weet zo niet welke maat ik heb gedaan. Het is wel een van de groteren. Ik heb 4 soorten liggen en daarvan was het de grootste, dus in ieder geval niet de 3 kleinsten.
En de baby is inderdaad de mold van de enkele baby. Echt een top ding. De baby is half gumpaste en half fondant, mooi glad maken en even in de vriezer... werkt perfect!

15

Geen tips...is ook niet nodig, hij is gewoon goed zo.
Ik blijf ze leuk vinden deze baby-taartjes.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery